A modell éppen ezért képes olyan durva és nehezen járható terepeken is közlekedni, mint amilyenekkel a Dakar-rali versenyzőinek kell majd megbirkózniuk Dél-Amerikában. A jármű alváza a megfelelő robosztusság érdekében magas folyáshatárú acélból készült alváz. Az új Trakkert emellett nagy teljesítményű és ergonomikus ZF-sebességváltókkal szerelték fel, amelyek között megtalálhatók a szervorásegítéses 9 és 16 sebességes Ecosplit verziók, valamint a 12 és 16 sebességes Eurotronic automatizált sebességváltók. Az Iveco Trakker modellt a vállalat madridi üzemében gyártják, ahol a közúti használatra tervezett Stralis termékcsalád is készül, így például a Stralis Hi-Way modell is.
A 2014-es Dakar-ralin induló járműveket FPT Industrial Cursor motorokkal szerelték fel. A 13 literes lökettérfogatú erőforrások 900 lóerősek, és 3800 newtonméter maximális nyomatékot adnak le. A folyamatos kutatásnak és fejlesztésnek köszönhetően a soros elrendezésű, hathengeres Cursor 13 egység olyan fejlett technológiákkal rendelkezik, mint például a második generációs, nagy teljesítményű közös nyomócsöves befecskendezési rendszer, amely akár 2200 bar nyomást is képes biztosítani. A kiváló teljesítményen és a gyors terhelésreakción felül a motor robusztus és maximálisan megbízható.Jövőre is indul a Dakaron az Iveco
Az Iveco ismét részt vesz a jövő évi Dakar-ralin, amelyet hatodik alkalommal rendeznek meg Dél-Amerikában. A 2014-es verseny nehezebb lesz az eddigieknél.
Az elmúlt évekhez hasonlóan, az Iveco, valamint az FPT Industrial a holland Iveco De Rooy Petronas csapat hivatalos szponzoraként járműveket és motorokat biztosít az indulók számára. A verseny január 5-én startol az argentínai Rosario városából, és január 18-án ér véget a chilei Valparaisóban. Az olasz gyártó a megmérettetésre a Trakkert és a Powerstart is elviszi.
Az „Odüsszeia” nevet viselő rali az elmúlt évek egyik leghosszabb és legnehezebb versenyének ígérkezik. A mezőny ugyanis idén három országon, Argentínán, Bolívián és Chilén halad keresztül. A közelgő megmérettetés egyik újdonságát az autóknak, kamionoknak, motorkerékpároknak és quadoknak kijelölt útvonalak sokszínűsége jelenti, amelyeket a pilóták és nézők biztonságát szem előtt tartva alakítottak ki. Az útvonal mintegy 60 százaléka valamennyi jármű számára azonos lesz. Az autók és a kamionok kihagyják a bolíviai szakaszt, egy pihenőnapot követően azonban körversenyen vesznek részt Salta városában.
Az Iveco Powerstar volánjánál újra a 2012-es Dakar győztese és egyben a csapat holland vezetője, Gerard de Rooy foglal helyet. Honfitársa, Hans Stacey egy Iveco Trakker Evolution 3 járművet vezet majd, míg Pep Vila spanyol és Jo Adua francia pilóták egy-egy Trakker Evolution 2 modellel állnak rajthoz a versenyen. Az Iveco Trakker egy olyan terepképes nehézkategóriás tehergépjármű, amelyet bányákban és építési területeken történő használatra terveztek a vállalat mérnökei.
A Dakar-rali ismét kiváló alkalmat jelent az Iveco és az FPT Industrial számára, hogy a járművek, illetve a motorok teljesítményét és megbízhatóságát szélsőséges körülmények között teszteljék.