A Mercedes kutatás-fejlesztési részlegének vezetője a német Reutersnek megerősítette, hogy egyedi modellváltozatot építenek Kínának a frissen bemutatott C-osztályos limuzinból

„A múltban autókat építettünk; most modellgenerációkat fejlesztünk” – tette hozzá Thomas Weber, utalva arra, hogy a négy földrészen (Németország, USA, Kína, Dél-Afrika) telepített üzemekben alkalmazott, moduláris gyártási technológia lehetővé teszi, hogy a helyi piaci igényeknek megfelelő modellváltozatokat állítsanak elő. 
Az új generációs Mercedes-Benz C-osztály december derekán mutatkozott be. Az autó érezhetően nagyobb elődjénél: tengelytávja 8 (2840 mm), teljes hossza 9,5 centiméterrel gyarapodott (4868 mm), a karosszéria 40 mm-rel szélesebb (1810 mm). 
A C-osztály a Mercedes kulcsfontosságú modellje; a márka eladásainak mintegy 30 százalékát teszi ki. 
Az új generációs Mercedes C-osztály új, rugalmas padlólemezre épül; a jövőben ugyanez az architektúra adja majd a következő E-osztály alapját. Januári világpremierjén az elődjénél 100 kilóval könnyebb C-osztály három motorral áll a közönség elé: az 1,6 literes benzinmotor 156, a 2,0 literes 184 lóerőt teljesít, a 2,2 literes négyhengeres dízel 170 lóerőt teljesít.
Kép: vezess.hu grafika