Az első gyártmányok némelyike még mindig az utakat rója, ami főleg a típus jó alkatrészellátásának köszönhető. Az utolsó Futura Classic egy jobbkormányos FHD-104/365 típusjelzésű jármű, mely az Anderson Travel színeiben áll forgalomba Londonban 2014 elején.

Az eredeti, a holland Bova által fejlesztett Futurát 1982 szeptemberében mutatták be. Az autóbuszgyártó akkoriban rögtön kétféle változattal dobta piacra új turista-autóbuszát. A típus története 1994-ben érkezett mérföldkőhöz, ekkor mutatták be ugyanis a háromtengelyes, 15 méteres változatot, mely a Futura FHD 15 jelölést kapta. Ezt két évvel később a 13,6 méteres változat követte 1996-ban, melyet egyszerűen FHD 14-re keresztelt a gyártó. A Bova egy évvel később csökkentette a modell súlyát, mely újabb variáns megszületését tette lehetővé. 1997-ben bemutatkozott a 12,7 méteres változat, mely 70 centiméterrel volt hosszabb a korábbi variánsnál, ennek köszönhetően pedig 4 üléssel több hely állt rendelkezésre az utastérben.
Egy jobbkormányos változat

Így néztek ki az első Bova Futura távolsági buszok

Így néztek ki az első Bova Futura távolsági buszok

A modell közel 32 éves története során csak minimális faceliftet hajtottak végre a formaterven, az utolsót 2006-ban. A minimális változtatások ellenére megőrizte jellegzetes, szélesen ívelt szélvédőjét. A Futura 2007-ben ünnepelte 25. évfordulóját, ebből az alkalomból a Bova elkészítette a típus 10,4 méter hosszú változatát is, az FLD 104-et, 2008-ban pedig átadták a tízezredik Futurát.
Két évvel később a VDL bemutatta a teljesen megújult Futurát, az eredeti modellt pedig „Classic” néven forgalmazta tovább. Jövő évtől már nem készül több Futura Classic, ettől függetlenül még biztosan sokáig találkozhatunk velük az utakon, ugyanis rendkívül strapabíró modell hírében áll. Érdekesség, ha az összes eddig értékesített 11 218 darab Futura Classic-ot egymás mellé állítanánk, akkor a sor legalább 137 kilométer hosszú lenne. A Futurából összesen 35 300 darab készült három évtizedes gyártási ideje alatt.