Az InterUrbino típusú autóbuszok alapvetően intercity, azaz helyközi kialakításúak. Bár külsőre némileg eltérnek a hagyományos buszoktól, a járművek utastere teljes mértékben megegyezik a gyártó által kínált kialakítással. Ennek megfelelően páros ülésekkel, utasfolyosóval, valamint nyitott kalaptartókkal gyártotta őket a Solaris. A lengyel gyártó emellett stílszerűen piros kárpitozással látta el az üléseket.
Az InterUrbino 12 méter hosszú, 2,55 széles és 3,1 méter magas. A modell két ajtóval készül, melyek közül a második akár kétszárnyú is lehet, azonban a lengyel tűzoltóbuszok esetében mindkettő egyszárnyú maradt. Az utastér befogadóképessége intercity kialakítás esetén 55, iskolabuszos kivitelben pedig akár 59 ülőhely is lehet. A csomagtér befogadóképessége 5,2 köbméter, ami viszonylag jó értéknek számít kategóriáján belül.A járműben duruzsoló új, 6,7 literes, 310 lóerős (231 kW) motor az amerikai Cumminstól érkezett, hatsebességes sebességváltója, valamint az első és a második tengelye viszont a ZF gyártmánya. A megfelelő biztonság érdekében az autóbuszt blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS), valamint kipörgésgátlóval (ASR) kínálják, de opcióként ESP, azaz a pályaelhagyásos balesetek elleni védelmet nyújtó stabilizátor is rendelkezésre áll. A tűzoltóságnak készített InterUrbinókat a megkülönböztetés érdekében szirénával és villogókkal is ellátták. Ugyancsak ezt a célt szolgálja a buszok orrán olvasható „straż” felirat, mely magyarul tűzoltóságot jelent.