Mint többször is megírtuk, a Volkswagen kénytelen volt beszüntetni ikonikus mikrobuszának, az évtizedek óta gyakorlatilag eredeti formájában gyártott Transporter T2-esnek a gyártását, mivel a jármű képtelen teljesíteni az ütközésbiztonságra vonatkozó, modern előírásokat. A modellnek eddig menedéket nyújtó Brazília ugyanis 2014-től kötelezővé teszi az új gyártású autókban a légzsák és a blokkolásgátló beépítését, a T2 azonban ősi konstrukciója miatt képtelen teljesíteni ezt a követelményt. 

Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza? 1
Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza? 49
A VW do Brasil ezért elkészítette a modell limitált példányszámú búcsú-verzióját (képeinken), és felkészült arra, hogy a december 20-án leállított gyártósort holnap, december 31-én végérvényesen leszerelje. 
A brazil kormány azonban a jelek szerint mégsem szeretné elengedni a kultikus automobilt: Guido Mantega pénzügyminiszter most azt vizsgálgatja, hogyan tudnák mégis életben tartani a Transportert. 
Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza? 50
A miniszter érvelése szerint a Volkswagen T2 tervezésekor még nem létezett sem ABS, sem légzsák, ezért a mikrobusz kivételt élvezhetne a szigorú szabályok alól. 
A magunk részéről erősen szorítunk, hogy elfogadják a szokatlan, bár nemzetgazdasági okokból indokolt indítványt: élemedett kora ellenére az olcsó Volkswagen Transporter (vagy ahogy Brazíliában hívják, a Kombi) a hatodik legkeresettebb haszonjármű a hatalmas dél-amerikai országban, eltűnésével rengeteg kisvállalkozás kerülne nehéz helyzetbe.
Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza? 51
Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza? 52
Mégis tovább élhet a VW ős-mikrobusza? 53