Az Európai Bizottság tagja hangsúlyozta, hogy „nem lehet ingyenes autópálya-matricát vagy kedvezményt adni csak a német autósoknak.” Az viszont lehetséges, hogy az autók károsanyag-kibocsátása alapján sávos díjfizetési rendszert vezessenek be, de csak akkor, ha a német sztrádákon futó összes autóra kiterjesztik – mondta Siim Kallas a Bildnek.
A német kormány koalíciós szerződése alapján az autópályadíjról az idén törvényt kell alkotni, a díj nem növelheti a német autósok terheit, és az uniós jognak megfelelő megoldást kell kidolgozni a bevezetésére. A Der Spiegel című hírmagazin a legutóbbi számában azt írta, hogy Alexander Dobrindt közlekedési miniszter új terve szerint kedvezményt – úgynevezett ökobónuszt – adnának az autópályadíjból az alacsony károsanyag-kibocsátású autót használóknak.
A miniszter korábban azt mondta, hogy az autópályadíj évente 100 euró körül lesz, és 2015-től kell majd megfizetni. Várhatóan a matricás megoldást alkalmazzák majd, és a pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik.
A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert.
(Forrás: MTI)