Az óév utolsó heteiben még mindig azon polemizáltunk, vajon hathengeres turbómotorral, V8-as szívóval vagy netán valami hibrid szerkezettel dobja-e piacra a még életében legendává vált IS F szuperszedán kétajtós utódját a Lexus. 

A választ ma megkaptuk: a Lexus RC F orrában egy nyolchengeres V-motor dolgozik, méghozzá „a Lexus valaha létezett legerősebb nyolchengerese”. Tekintve, hogy elődjében egy 423 lóerős V8-as tevékenykedett, szerény becslésnek tűnik a gyár által egyelőre kommunikált „több mint 456 LE”. A pontos adatot január 14-én tudhatjuk meg, addig nézzük, mi újság a többi komponenssel. 
Tarkólövés Japánból 1
Tarkólövés Japánból 13
A Lexus RC alapjaira épített szörny stíluselemei nem véletlenül idézik az LFA szupersportkocsit: aktív hátsó légterelőjével, masszív légbeömlőivel és a fékekhez hűtőlevegőt vezető csatornáival alaposan munkára fogja a menetszelet. A látványt szénszálas karosszériaelemek, szélesebb kerékívek és azokat kitöltő, 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák (háromféle dizájnnal) dobják fel. 
Csúcsverzióhoz méltó a belső kivitelezés is: az egyedi mérőműszerek a választott üzemmódhoz igazítják megjelenésüket, a kormány masszív, vaskos darab, tojásdad keresztmetszetű karimával, az üléseket hímzett F-betű díszíti, a kárpitozást ötféle bőr közül választhatja ki a vásárló. 
A fék- és gázpedálok természetesen sportos kialakításúak, a jobb tapadást biztosító gumibetétek stílusosan L-alakúak.
Tarkólövés Japánból 14