A rivális Renault szerint előnyei és hátrányai is lehetnek, hogy a Honda nem idén, hanem csak 2015-ben száll be motorgyártóként a Forma-1-be. 2014-ben debütálnak az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok, amelyekhez minden eddiginél hatékonyabb és erősebb energiavisszanyerő rendszerek kapcsolódnak.
Idén csak a Renault, a Ferrari és a Mercedes szállít motort, a Honda jövőre csatlakozik a McLarenhez. „Lehet mondani, hogy ez előny, de azt is, hogy nem” – fogalmazott Remi Taffin, a Renault vezető versenymérnöke. „Van még egy plusz év a motor tanulmányozására és fejlesztésére, bár már mi is dolgozunk a következő szezonon.”
„Ez inkább erőforrásokkal kapcsolatos kérdés, mert így a Hondának nem kell 2014-gyel foglalkoznia, teljes erővel 2015-re koncentrálhat. Ez előny lehet, mert ők minden pénzt erre költhetnek, míg nekünk két irányba kell gondolkoznunk.”
„Ugyanakkor semmi nem helyettesítheti a versenyzést. Még ha meg is van minden a gyárban, csak az autóban derül ki, hogy minden az elképzelések szerint működik-e.”