Az Euro 4 és az Euro 5 esetében a szelektív katalitikus redukciót (SCR) választotta a Volvo a károsanyag kibocsátás csökkentéséhez. A mérnökök a fejlesztéskor ezt a módszert finomították, hogy elkerüljék a motorteljesítmény romlását. Ennek megfelelően a kipufogógáz utánkezelő rendszer az SCR katalizátor mellett egy dízel oxidációs katalizátort (DOC), valamint egy dízel részecskeszűrőt (DPF) és egy ammóniakivonó katalizátort (ASC) is tartalmaz egyazon kipufogódobon belül.
Az új Euro 6-os motorcsalád háromféle teljesítményben 750, 650 és 550 lóerős változatban készül. A legerősebb 3550, a közepes 3150, a leggyengébb pedig 2900 newtonméter nyomaték leadására képes. A svédek mindhárom erőforráshoz Volvo I-Shift automata váltót kínálnak, de az 550 lóerős változat kézi váltóval is rendelhető.
A Volvo FH16-ost általában nehéz rakományok vontatására, rönkszállításra és olyan távolsági szállítmányozásra használják, ahol fontos tényező az idő, így például az élelmiszerek szállításakor. Az új erőforrásokkal szerelt FH 16-ok értékesítése ez év márciusától kezdődik, gyártásuk pedig várhatóan június elején indul.
Forrás: Volvo