Közismert, hogy 2014 óriási műszaki változásokat hoz a Forma-1-ben, új, 1,6 literes V6-os turbómotorok, sokkal hangsúlyosabb hibrid komponens, alaposan átírt aerodinamika, korlátozott alkatrészmennyiség és korlátozott üzemanyag-fogyasztás jellemzi majd az új idényt.
F1: A fél mezőny kiesik Melbourne-ben? 1
F1: A fél mezőny kiesik Melbourne-ben? 7


…valamint pocsék megbízhatóság, ha hinni lehet a Red Bull csapatfőnökének, Christian Hornernek, aki másokhoz hasonlóan rég nem látott kiesési rátát jósol:
„Azt hiszem, nagyon sok kiesést láthatunk majd a szezonnyitón, akár 50 százalékot is. Idén nagy kihívás lesz a fogyasztás, ugyanis csak 100 kg üzemanyagunk lesz (óránként), és a korai futamokon kritikus lesz a megbízhatóság. Emellett pedig egész évre csak öt motor jár (büntetés nélkül)” – nyilatkozta a Bloomberg TV-nek.
A hatalmas változásokra természetesen a gazdagabb, főképp a gyári csapatok tudnak jobban felkészülni, ami Horner szerint gondot is jelent majd a kisebb alakulatoknak. 
„A mezőny hátsó felében óriási kihívást jelentek majd az új erőforrással járó költségek. Nagyobb különbségek lesznek a csapatok között. Egy ilyen újrakezdésnél mindig a nagyobb keretből gazdálkodó, több erőforrással rendelkező csapatok állnak elő a jobb autókkal.”
„Azt hiszem, 2014-ben előfordulhat, hogy két osztályra szakad a Forma-1. Ezért is fontos a stabilitás, hiszen stabil szabályok mellett a mezőny összerázódik és csak az apróságok döntenek. De az idei új szabályok mindent átírnak, ez egyértelmű.”
F1: A fél mezőny kiesik Melbourne-ben? 8


Új, igaz nem műszaki jellegű szabály az is, hogy 2014-ben a szezonzáró versenyért – az Abu-Dzabi Nagydíjért – kétszer annyi pontot osztanak majd, a cél a bajnoki küzdelem izgalmának fenntartása. A címvédő Red Bull vezetője ugyan ott volt a szabály előkészítésénél, de mostanra nem nagyon örül, hogy meg is valósult a dolog.
„Kétélű dolog, jól és rosszul is jöhet a résztvevőknek. Helyes dolog, hogy egy futam ekkora súllyal rendelkezzen? Vajon nem értékelődik így le az egész éves munka. Szerintem igen, szóval alaposan meg kellene gondolnunk ezt!”
„Az pedig nem a mi hibánk és felelősségünk, hogy az ellenfelek nem voltak elég jók az elmúlt pár évben” – utalt arra Horner, hogy a változtatást bevallottan a Red Bull és Sebastian Vettel fölénye ösztönözte.