A Bogár lakóautó meglehetősen bizarr látványt nyújt, mivel felépítményét farost-lemezekből építették meg. Az egyedi módon megtervezett lakóautó karosszériája teljes mértékben a Bogár alapjain nyugszik, viszont eredeti formatervére csak a motorháztető emlékeztet. Igaz, ezt is inkább csomagtartónak kellene hívni, hiszen ennél a típusnál hátul található a motor. A jármű megálmodója kifejezetten nyaraló-autónak szánta művét, erről leginkább a két, ablak nélküli utasajtó árulkodik, melyet zsanérokkal rögzítettek a karosszériához.
Az eredeti állapothoz képest a jármű beltere tágasnak mondható, hiszen televízió, VHS-lejátszó és két tárolószekrény is van benne. A két, nagy felületű oldalsó, valamint a hátsó ablakon bőséges mennyiségű fény jut az utastérbe, mely egyfajta nappaliként is felfogható. Bár a jármű nagyon hasonlít a lakóautókra, hosszabb távú tartózkodás nehezen elképzelhető benne, ugyanis arra nem alkalmas. A két gyári utasülés mögött mindössze két dobogó áll az utazók rendelkezésére, ezeken feküdni, aludni nem lehet. Arra azonban kiválóan alkalmasak, hogy elviselhetőbbé tegyék az utazást a hátsó traktusban tartózkodók számára.
A maximális kényelem érdekében a jármű tervezője egy utánfutóra szerelt pottyantós vécére is gondolt, ennek köszönhetően az utasok akkor is engedelmeskedhetnek a természet hívó szavának, ha éppen egy hatalmas betondzsungel kellős közepén nyaralnak. A Bogár lakóautót azonban nem ez, hanem fényezése teszi igazán menő járgánnyá. A jármű elején ugyanis sárga alapra festett lángnyelvek találhatók, melyekhez jól passzolnak a krómozott dísztárcsák. A viszonylag egyszerű kivitelezés ellenére a VW Bogár lakóautó nem számít olcsó darabnak, ugyanis közel 7500 dollárt, azaz közel 1,6 millió forintot ér.