December 13. és január 14. között várta az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület és Bíró Márk, fideszes parlamenti képviselő közös akciójában azokat az állampolgári bejelentéseket, melyek a hazai közúti közlekedés szabályozásának kirívóan szerencsétlenül sikerült hibáit hivatottak feltárni. Hülye KRESZ-szabály, hülye tábla és hülye közlekedés-szabályozási rendszer, szituáció kategóriákban lehetett nevezni; a pályázatok feldolgozása folyik, a jelzett problémákat megpróbáljuk megoldani, de az eredményhirdetésig bemutatunk pár különösen jópofa esetet.

Kérem, álljon meg a kereszteződés közepén!

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014


Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Forgalom elöl nem olyan nagyon elzárt terület

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Ki a fenének kell annyi parkolóhely?

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014


„A szóban forgó kopott és hiányos felfestés a mintegy 40-45 évvel ezelőtt, az akkor még nem fizetős parkolóba kihelyezett  szemeteskonténer területét volt hivatott jelölni. Több évtizede a konténer kihelyezése megszűnt, okafogyottá vált az útburkolat felfestése. Az alig láthatóvá vált kopott festést az autósok birtokba vették, naponta 15-20 gépkocsi használja több-kevesebb ideig. Ez eddig  nem okozott gondot, mivel a parkoló kocsik nem akadályozzák a parkoló forgalmát a konténernél kisebb méretük révén és az utak egyirányú fogalmát sem zavarják. Minderről levélben tájékoztattam a szabálysértési előadót kérve, hogy a leírtakat tekintse állampolgári bejelentésnek. Ezt követően három nap  múltán  újrafestették a burkolati jelet.

110-60-110, mert csak

Miklós küldte az M86-os autóútról (Csorna-Szombathely gyorsforgalmi vonal) azokat a képeket, amiből ezt a kis animgifet eszkábáltuk (a lényeg a 60-as tábla egy autóúton a semmi közepén):

A leghülyébb közlekedési helyzetek 29

Állítólag az útdíj-rendszer kameráinak telepítéséről felejtődött kint a 60-as korlátozás. Mivel a sebességcsökkentést semmi nem indokolja, nyilván senki nem tartja be, tökéletes hely ez traffipaxozásra!

Teherbiciklivel behajtani tilos

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Bicikliúton biciklizni tilos, főleg jobbra

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Iskolatámadás repülőrajttal

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Világos, nem?

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Szellemvasút Nógrádban

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Félreérthető terelőtáblák a sztrádák felett

Hülyeségmentesítés 2014

Hülyeségmentesítés 2014

Az autós először azt látja (1), hogy csak két sáv marad, a belső megszűnik, a külső pedig elkanyarodik jobbra. A lassúak be-, a gyorsak kisorolnak egyet, ha egyenesen akarnak tovább haladni az úton. Még a következő tábla (2) is megerősít abban, hogy a külső eltűnik. Aztán, voilá, igazából négy sáv lesz, mert nyílik egy külön kanyarodósáv. Feleslegesen soroltak kapkodva össze-vissza a személyautók, kamionok.

A MK típusválasza ezekre: „Az úttest felett elhelyezett útirányjelző táblákon a felfelé mutató nyilak a továbbhaladás irányát jelzik, azaz a függőlegesen felfelé mutatók az egyenes irányt, a jobbra felfelé mutató nyíl a letérő irányt. Ezek száma nem függ a forgalmi sávok számától.” Ami elég baj, szerintünk függenie kéne.

– – –

Az ÉKKE felhívása

Kedves olvasók – a pályázat ugyan már lezárult (eredményhirdetés hamarosan), de a Vezess újságírói által alapított egyesület továbbra is működik. Ha a fentiekhez hasonlóan mókás, de főleg ha kifejezetten veszélyes helyzetet teremtő közlekedés-szabályozási megoldásba botlanak, fotózzák le és küldjék el az info@blokkolasgatlo.hu email-címre! Mi pedig megpróbálunk tenni valamit azért, hogy a közúti közlekedés szervezése ésszerűbb legyen, ha már véletlenül pont Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület a nevünk.