December 13. és január 14. között várta az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület és Bíró Márk, fideszes parlamenti képviselő közös akciójában azokat az állampolgári bejelentéseket, melyek a hazai közúti közlekedés szabályozásának kirívóan szerencsétlenül sikerült hibáit hivatottak feltárni. Hülye KRESZ-szabály, hülye tábla és hülye közlekedés-szabályozási rendszer, szituáció kategóriákban lehetett nevezni; a pályázatok feldolgozása folyik, a jelzett problémákat megpróbáljuk megoldani, de az eredményhirdetésig bemutatunk pár különösen jópofa esetet.
Kérem, álljon meg a kereszteződés közepén!
Forgalom elöl nem olyan nagyon elzárt terület
Ki a fenének kell annyi parkolóhely?
„A szóban forgó kopott és hiányos felfestés a mintegy 40-45 évvel ezelőtt, az akkor még nem fizetős parkolóba kihelyezett szemeteskonténer területét volt hivatott jelölni. Több évtizede a konténer kihelyezése megszűnt, okafogyottá vált az útburkolat felfestése. Az alig láthatóvá vált kopott festést az autósok birtokba vették, naponta 15-20 gépkocsi használja több-kevesebb ideig. Ez eddig nem okozott gondot, mivel a parkoló kocsik nem akadályozzák a parkoló forgalmát a konténernél kisebb méretük révén és az utak egyirányú fogalmát sem zavarják. Minderről levélben tájékoztattam a szabálysértési előadót kérve, hogy a leírtakat tekintse állampolgári bejelentésnek. Ezt követően három nap múltán újrafestették a burkolati jelet.„
110-60-110, mert csak
Miklós küldte az M86-os autóútról (Csorna-Szombathely gyorsforgalmi vonal) azokat a képeket, amiből ezt a kis animgifet eszkábáltuk (a lényeg a 60-as tábla egy autóúton a semmi közepén):
Állítólag az útdíj-rendszer kameráinak telepítéséről felejtődött kint a 60-as korlátozás. Mivel a sebességcsökkentést semmi nem indokolja, nyilván senki nem tartja be, tökéletes hely ez traffipaxozásra!
Teherbiciklivel behajtani tilos
Bicikliúton biciklizni tilos, főleg jobbra
Iskolatámadás repülőrajttal
Világos, nem?
Szellemvasút Nógrádban
Félreérthető terelőtáblák a sztrádák felett
Az autós először azt látja (1), hogy csak két sáv marad, a belső megszűnik, a külső pedig elkanyarodik jobbra. A lassúak be-, a gyorsak kisorolnak egyet, ha egyenesen akarnak tovább haladni az úton. Még a következő tábla (2) is megerősít abban, hogy a külső eltűnik. Aztán, voilá, igazából négy sáv lesz, mert nyílik egy külön kanyarodósáv. Feleslegesen soroltak kapkodva össze-vissza a személyautók, kamionok.
A MK típusválasza ezekre: „Az úttest felett elhelyezett útirányjelző táblákon a felfelé mutató nyilak a továbbhaladás irányát jelzik, azaz a függőlegesen felfelé mutatók az egyenes irányt, a jobbra felfelé mutató nyíl a letérő irányt. Ezek száma nem függ a forgalmi sávok számától.” Ami elég baj, szerintünk függenie kéne.
– – –
Az ÉKKE felhívása
Kedves olvasók – a pályázat ugyan már lezárult (eredményhirdetés hamarosan), de a Vezess újságírói által alapított egyesület továbbra is működik. Ha a fentiekhez hasonlóan mókás, de főleg ha kifejezetten veszélyes helyzetet teremtő közlekedés-szabályozási megoldásba botlanak, fotózzák le és küldjék el az info@blokkolasgatlo.hu email-címre! Mi pedig megpróbálunk tenni valamit azért, hogy a közúti közlekedés szervezése ésszerűbb legyen, ha már véletlenül pont Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület a nevünk.