Pontosan ötven évvel ezelőtt kezdte meg FIA sportpályafutását a Shelby. Most minden, a versenysportban eltöltött év örömére elkészítenek egy-egy különkiadású Cobrát: annak a versenyautónak a mását, amely 1964-ben először állt rajthoz. 

A Shelby 289 FIA Cobra modern kori utódja a megtévesztésig emlékeztet a neves ősre: szélesebb lökhárítók, alacsonyabb ajtók, egyedi lengéscsillapítók, 15 colos versenyfelnik és az olajhűtőt friss levegővel tápláló beömlők rajzolják újra az ötven évvel ezelőtti autóversenyek félelmetes karakterét. 
Sportlegenda húszmillióért, plusz a motor 1
Sportlegenda húszmillióért, plusz a motor 13
Persze vannak komponensek, amelyek nem maradhattak a hatvanas évek színvonalán – ilyen a futómű, a kormány, vagy a fékek, Magát a vázat is megerősítették; erre a hagyományos üvegszálas karosszéria mellett alumínium panelek is felszerelhetők. Utóbbi komoly érvágást jelent: az alapmodell 95 ezer dolláros (21 millió Ft) ára helyett 160 ezerbe (35 millió Ft) kerül a könnyűfém kasztni. 
De még ha ki is perkáljuk ezt a rengeteg pénzt az FIA versenysávozással dekorált autóért, akkor sem mehetünk vele egyetlen métert sem – tekintve, hogy a Shelby nem szerel bele motort. 
Sajátos logikájuk szerint a legtöbb vásárló úgyis intenzív átalakításnak, tuningolásnak veti alá autója erőforrását, akkor meg minek vesződjenek vele: így mindenki teljesen szabad kezet kap abban, hogy a hagyományos Ford V8 small block (3,6-5,8 liter) motort vagy valami egészen mást csatlakoztat a stílusos módon oldalt kivezetett kipufogócsövekre. 
Sportlegenda húszmillióért, plusz a motor 14

Egy brit Amerikában (AC Cobra 1961-76)

Sportlegenda húszmillióért, plusz a motor 15


A Shelby (más néven AC) Cobra egy igazi multinacionális termék volt: a brit tervezésű autó az USA-ban kapott motort, mégpedig a Ford 4,7 literes (260 köbcol) V8-asát. Legendává azonban a hétliteres Cobra 427 vált: 431 (versenykivitelben 492) lóerős motorja rettegett, alig vezethető vadállattá tette az alig egytonnás autót. A Cobra minden idők egyik legnagyobb számban másolt, utánozott, hamisított, klónozott autója.