A szakértők és a józan ész azt mondja, hatásosabb védelmet nyújtanak azok a páncélozott járművek, amelyeket nem utólag alakítanak át életvédelemre, hanem eleve a gyártás, fejlesztés során kerülnek beléjük a biztonsági elemek – példának okáért nagyban függhet ettől a karosszéria energiaelnyelő tulajdonságai, a gyűrődőzónák viselkedése. 

Így aztán az Audi A8 L Security az 5,27 méteres, nyújtott tengelytávú (3,12 m) limuzin módosított alapjaira épült. A nyers karosszériát védett helye szállítják, ahol szakképzett szerelők 450 munkaóra leforgása alatt beépítik az egyedi vázelemeket, majd az egész autókezdemény visszautazik a neckarsulmi gyárba. 
Páncélautót épített csúcslimuzinjából az Audi. Az A8 L Security igen magas szinten műveli az életmegóvás művészetét - és közben még az élet minőségére is fordít figyelmet.
Véd és kényeztet 61
A német hatóságok minősítése szerint az Audi A8 L Security VR 7-es szintű védelmet nyújt lőfegyverek ellen (a VR minősítés ez az autó átlátszó (ablakok) és nem átlátszó (karosszéria) elemeinek egységes védelmi szintjét minősíti, a vonatkozó VPAM BRV 2009-es német szabvány szerinti tízes skálán). Civil járműveknél ez az elérhető legmagasabb védelmi szint, ám az autó páncélzata bizonyos pontokon VR 9, sőt, VR 10-es szintnek megfelelő védelmet nyújt. 
Az utasok épségéről különleges acél, aramidszálas anyagok, kerámia, egyedi alumíniumötvözetek és több rétegű laminált üveg egymást átfedő rétegei gondoskodnak. Az alumínium küszöbökbe golyóálló profilokat építettek be, a padlólemez képes ellenállni a kézigránátoknak, de még a tesztprogramban meghatározott akna sem öli meg az utasokat. Az összes üvegfelületet a szilánkos törést gátló polikarbonát belső réteggel látták el. Az oldalablakok felárért mozgatható kivitelben készülnek, az oldalajtók pedig tetszőleges pozícióban megállíthatók, nem hajlanak be vagy ki maguktól. 
Véd és kényeztet 62
A védelem mit sem ér, ha nem tudjuk időben kimenekíteni a veszélyből az utasokat, ezért az Audi A8 L Security komoly telekommunikációs rendszert kapott. A csomagtartóban elhelyezett rendszert saját akkumulátor táplálja, alumínium vázat és kerámia fedeleket kapott. A normál üzemi akkumulátor, illetve az üzemanyagtartály is páncélozható – ezekért plusz pénzt kér az Audi. 
Az Audi A8 L Security utasai nem csak a távollévőkkel, de közvetlen környezetükkel is tudnak kommunikálni: a megafon hangszórója a hűtőmaszkban kapott helyet, a külvilág hangjait a beltérbe közvetítő mikrofonokkal együtt. 
Ez volna az alapkivitelű védelem, de az autó egy sor további biztonsági rendszerrel is felszerelhető, a szabadalmaztatott rendszerű vészkijárattól kezdve (megfelelően bonyolult mozdulatokkal lerobbanthatók az ajtózsanérok, így az ajtó simán kitolható a tokjából) a gombnyomásra vagy hőszenzorra beinduló, a padló alatti tartályokból táplált tűzoltóberendezésen át a frisslevegős rendszerig, amely patronokban tárolt, sűrített levegő segítségével túlnyomást hoz létre az utastérben, így nem juthatnak be a káros gázok. 
Véd és kényeztet 63
Szintén feláras a motor távindítására szolgáló, rádióhullámos rendszer. Ezen kívül a legkülönbözőbb berendezések kérhetők, a füstelszívótól a szelektív ajtózárakig, a konvojban történő közlekedést segítő, LED-es jelzőfényektől a fekete dobozig, és persze egyéni kívánságokat is meghallgatnak. 
Ahogy kívülről, az utastérből sem lehet észrevenni, hogy különleges autóban ülünk. Hátul két, külön-külön szabályozható ülés található, a masszázsfotel opciós extra, és természetesen multimédiás rendszer, hűtőszekrény és kiegészítő fűtés is kérhető hátra. 
A kárpit- és burkolati anyagok választékát átdolgozták, ám ez egyszer kizárólag a fényűzés döntött: holmi láng- vagy golyóálló szövet helyett a legfinomabb (Unicum névre keresztelt) természetes bőr, illetve nemes faanyagok kerültek a listára. 
Véd és kényeztet 64
Az Audi A8 L Security kétféle benzinmotorral választható: a kisebbik a 4.0 V8-as TFSI turbómotor 435 lóerővel és 600 Nm nyomatékkal, a nagyobbik a 6.3 W12-es szívómotor 500 lóerővel és 625 Nm nyomatékkal. Az előbbi 7,5 utóbbi 7,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességet 210 km/órában korlátozták. 
A quattro hajtást sportos vezetésre konfigurálták – végső soron egy páncélozott szedánnak menekülnie is kell tudnia. Ez utóbbi elváráshoz igazodik a felfüggesztés is: a megerősített komponensekből álló futómű adaptív légrugózást kapott, felárért változó áttételű kormány is kérhető. A 19 colos felniken egyedi abroncsok feszülnek: ezek szélesek, ám igen ballonosak (255/70), a beépített műanyag peremen akár teljesen szétlőtt gumival is tovább haladhat az autó, akár 80 km/óra sebességgel. Ma már ritkaság, de ebben a műfajban fontos lehet a külön kérhető, teljes méretű pótkerék. 
Az Audi már most fogadja a megrendeléseket a páncélozott luxusautóra, az első példányokat ősszel kezdik kiszállítani; a vásárlók különleges kiszolgálásra számíthatnak, beleértve a sofőrök egyedi képzését is.
Véd és kényeztet 65
Véd és kényeztet 66
Véd és kényeztet 67