A Caterham teljesen új pilótafelállással, most-vagy-soha hozzáállással fut neki a drasztikusan új szabályokat hozó 2014-es Forma-1-es idénynek. A tavaly a bajnokság utolsó helyén záró alakulatnál nagy lehetőséget látnak a sportág történetében nyíló új fejezetben, de nem örülnek minden újításnak.
A kiscsapat egyik fő panasza az idénykezdet után valószínűleg általánossá váló nézetre alapul, miszerint az új biztonsági előírásokhoz igazított új orrkúpok nagyon csúnyán lesznek. A magasabbra kényszerített kasztni és az ütközési biztonság javítására hivatott alacsonyabbra nyúló orrkúp szörnyszülötteket hozhat majd a pályára, véli a Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul.
F1: 2014 – szörnyautók, kamu újítások? 1
F1: 2014 – szörnyautók, kamu újítások? 11


„Ez csúnya lesz! Az F1 azért továbbra is show, szóval tetszetősnek kellene lennie az emberek számára. A kissrácoknak álmodozniuk kellene a Forma-1-es autókról, de én nem tudom, hogy álmaik vagy rémálmaik lesznek-e idén, amikor meglátják az idei modelleket. Az orrok engem az Alien-filmekre emlékeztetnek, ahogy a szörny szájából kinyúlik még egy száj.”
„Ez persze az első törési zónára vonatkozó szabályokból természetesen fakadó következmény, de talán közösen sikerül majd foglalkoznunk ezzel a problémával, ugyanis az F1-nek tényleg álmokat kellene piacra vinnie.”  
A Caterham másik panasza is általánosnak mondható – a sereghajtó a duplapontos szezonzáróért sem rajong. Bár az utolsó pillanatban egy mezőny végi csapat akár nagyot is fordíthat az újításnak köszönhetően, az alapító-tulajdonos szerint az ilyesmi már túlzás, érdemi reform helyett mesterséges manipuláció.
„Az dupla pontozás csak kamu újítás. Sokkal jobb lenne, ha a valódi problémával foglalkoznánk, azaz szorosabbá tennénk a versenyt úgy, hogy egy Sauber, egy Lotus vagy egy Force India tényleg boríthassa a papírformát. A nézők az ilyesmit élvezik, ez hiányzik most a Forma-1-ből. A motorokkal, a KERS-szel és az ilyenekkel vacakolunk miközben a nagyok és a kicsik közti különbség miatt a versenyzés unalmassá vált.”