Mi más illene egy háromszögletű autóhoz, mint egy háromhengeres motor? A Nissan másfél literes egysége azonban nem vicc: durva dolgokra képes.
Megdöbbentően apró és könnyű darabról van szó: az egész motor akkora csupán, mint egy kézipoggyász (50x40x20 centi), tömege pedig nem több 40 kilónál. Ez még nem minden: minden kilogrammjára 10 lóerő teljesítmény jut, ilyen aránnyal még a F1-es motorok sem büszkélkedhetnek (legalábbis nem az idei évadban).
A három, egyenként félliteres hengerből közvetlen benzinbefecskendezéssel és turbófeltöltéssel, no meg a Total által kifejlesztett, különleges kenőanyagokkal (ahogy a Nissan fogalmazott: a súrlódás a lóerők nagy ellensége) csiholják elő a 400 lóerőt és a 380 Nm nyomatéki maximumot. A DIG-T R motor legnagyobb fordulatszáma 7500/perc.
Az igazi kihívás azonban az volt, hogy az időnként leálló motor hűtését és kenését megoldják: a Nissan ZEOD RC fedélzetén ugyanis minden versenyórára jut majd egy környi pihenő a ritka konfigurációjú versenymotornak – hatvanpercnyi hibrid üzem után egy teljes kört megy tisztán elektromos üzemben a ZEOD RC.
A különleges motor és a hozzá tartozó versenyautó idén június 14-én debütál, a Le Mans-i 24 órás versenyen.
A motor ezen a linken minden irányból alaposan megszemlélhető.