Eredetileg úgy volt, hogy már a múlt héten bemutatja a következő generációs Phaeton előtanulmányát a Volkswagen, ám végül erről letettek – alighanem azért, mert még túlságosan távoli a sorozatgyártás.
Persze jobb volna igyekezniük, hiszen a Phaetont 2002-ben vezették be: a hosszú életciklus a luxusautók piacán nem megbocsáthatatlan vétek, csakhogy időközben minden versenytárs megújult, és a tíz évvel ezelőtti technológiákkal a 2007-es és 2010-es frissítések ellenére sem rúghat már labdába az autó.
A hírek szerint egyébként a mostaninál (5,06, illetve 5,18 méter) is nagyobb lesz a következő modell, ám mivel karosszériája teljes egészében alumíniumból készül, tömege nem haladja meg a mostanit.
Ez azért is fontos, mert a legújabb autóipari trendek kisebb motorokat, takarékosabb hajtásláncokat írnak elő. Ezért várhatóan kidobják a torkos W12-es motort, előnyben részesítik a kisebb turbómotorokat, és egy konnektoros hibrid is képbe kerülhet.
Képeinken az aktuális VW Phaeton (2013.11.)