Talán még a jóslatoknál is keservesebben indult a Forma-1-esek első 2014-es tesztje a spanyolországi Jerezben.
Reggel lerántották a leplet a Mercedes és a Red Bull autójáról is, de a Caterham és a Marussia szintén ekkorra ütemezett bemutatója elmaradt, az előbbi csapatnál a garázsban dolgoztak, az utóbbinál pedig csak kedden hajnalban tudták útnak indítani a járgányt Angliából.
Délelőtt a legaktívabb Lewis Hamilton volt a Mercedesszel, ő 18 kört teljesített, azonban nem sokkal 13 óra előtt a célegyenesben leszakadt az autóról az első szárny, az angol pedig a gumifalba csapódott a W05-össel. A 2008-as bajnok nem sérült meg, de a Mercedes első tesztnapja véget is ért.
„Számomra így is nagyon pozitív dolog, hogy mi voltunk az elsők kint a pályán és szép adag kört tudtunk menni. Persze elég sajnálatos, hogy ilyen korán véget ért a munka, amikor mindenki olyan keményen dolgozott, és úgy nézett ki, hogy simán mi tesszük majd meg a legnagyobb távot” – mondta a 2008-as bajnok, aki tavaly is hasonlóan járt az első jerezi napján.
Hamiltonon kívül a ferraris Kimi Räikkönennek, a Toro Rossó-s Jean-Eric Vergne-nek, a Force Indiá-s Sergio Pereznek és a sauberes Esteban Gutierreznek volt még néhány fel- és levezető köre, igaz, a Ferrari és a Force India rögtön az első körén leállt.
A nap második felében a fenti csapatok és pilóták folytatták a munkát, miközben egyre gyanúsabb lett, hogy a garázsokban tevékenykedő Red Bull, McLaren, Williams és Caterham autóiból igen keveset, vagy semmit sem látunk majd az első napon.
A Caterham végül délután fél négy körül, az újonc Marcus Ericcson kezei között küldte ki az alapvetően „erős” mezőny talán legrondább modelljét, míg a williamses Valtteri Bottas, valamint a címvédő Sebastian Vettel szó szerint csak az utolsó pár percre gurult a pályára. A címvédő a szemerkélő esőben rögtön meg is pördült, de az autó nem sérült meg, ellenben valami vészesen túlmelegedett benne.
A McLaren még ennél is gyengébben szerepelt, vagyis nem szerepelt: az elektronikai rendszerrel volt gond az MP4-29-esben, az autót többször ízekre szedték és összerakták, de beindítani nem sikerült.
A nap legjobbja mind az egyelőre minden jelentőséget nélkülöző köridő, mind a megtett táv (31 kör) szempontjából Kimi Räikkönen volt, a Ferrari elégedett lehet az új turbókorszakban tett legelső lépéseivel.
Érzékeltetésül: az mai, első tesztnapon összesen 93 kört futottak az autók, tavaly 657, 2012-ben 711 jött össze.
Teszt, Jerez, 2014.01.28.
# | Pilóta | Csapat (modell) | Idő |
1. | K. Räikkönen | Ferrari (F14 T) | 1:27,104 |
2. | L. Hamilton | Mercedes AMG (W05) | 1:27,820 |
3. | V. Bottas | Williams-Mercedes (FW36) | 1:30,082 |
4. | S. Perez | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:33,161 |
5. | J-E. Vergne | Toro Rosso-Renault (STR9) | 1:36,530 |
6. | E. Gutierrez | Sauber-Ferrari (C33) | 1:42,257 |
7. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB10) | mért kör nélkül |
8. | M. Ericsson | Caterham-Renault (CT05) | mért kör nélkül |