A fejlesztés során elsősorban a Magyarországon jelenlévő, mintegy 40 nemzetközi és magyar cég termékeiből építkeztek, így a tervek szerint összességében 70 százalékban magyar hozzáadott értékű járműcsalád jöhet létre, amelynek tagjai között – a midibusztól a csuklós buszon át a troliig – számos típusvariáció szerepel.
Az Evopro szerint a többféle hosszúságban elkészíthető új típus a javítás tekintetében lényegesen kisebb költségeket emészt fel a hagyományos buszoknál, üzemeltetése pedig legalább 30 százalékkal olcsóbb. Ezt a jármű többek között a nagy szilárdságú műanyag elemeknek köszönheti. A típuscsalád szabályos, Lego-szerű elemekből áll össze és kompozit anyagokból épül fel. Az alkalmazott technológia ismerős lehet a korábban az USA-ba buszokat exportáló NABI-tól.
A projekt több innovációs megoldást tartalmaz, például szakítottak azzal a világszerte bevett gyakorlattal, hogy egy dízel üzemű autóbuszt átépítenek valamely hibrid, vagy üzemanyag cellás változatra.
Forrás: MTI