Egy nappal azután, hogy bemutatták a megújuló Volkswagen Polót, a Volkswagen betekintést enged a jelenlegi csúcsmodell GTI változásaiba.
A legfontosabb újdonság a hajtáslánchoz köthető: egyrészt az 1,4 literes TSI motor teljesítményét a jelenlegi 180-ról 192 lóerőre emelik, másrészt az eddig egyedüliként kínált DSG sebességváltó mellett kézi sebességváltóval is megrendelhető lesz a típus.
Az alapmodellnél is kínált adaptív lengéscsillapítás és új, elektromechanikus szervokormány megfelelően áthangolva jelentős mértékben javíthatja a kis sportmodell vezethetőségét.
A változtatások nyomán a jelenlegi modell (nyitóképünkön) 6,9 másodperces gyorsulása várhatóan közel fél másodperccel javulhat.
A beltérben az alap-Polónál megismert változásokra számítunk: új kormánykerék, műszerfal és kezelőszervek teremtenek némiképp frissebb környezetet.
A jövőre piacra lépő, felfrissített Polo GTI egyébként hamarosan elveszíti falkavezér státuszát: közeleg a Polo R, amelyet a típushoz lazán köthető rali-versenyautó nyomán fejlesztenek ki; az összkerékhajtású modell teljesítménye meghaladja a 250 lóerőt.