Korunk forgalomban lévő elektromos autói nem éppen gyorsulási képességeik miatt népszerűek, sokkal inkább a környezetbarát működésük végett, ám a Tesla kivételt képez. Az amerikai cég már 2008-ban kellemes meglepetést okozott, mikor legurult a gyártószalagról az első Roadster, ami egy száz százalékig elektromos sportautó, és akár 210 km/órás sebességre is képes, a 0-100-as sprinttel pedig nem sokkal több, mint 4 másodperc alatt végez.
Páratlan tulajdonságai ellenére, nem a kétüléses villanyautó hozta meg a Teslának a sikert, sőt évekig veszteséges volt a vállalat, egészen addig, míg meg nem érkezett a Model S, ami teljesen felkavarta az autóipar fosszilis üzemanyagin alapuló állóvizét. A modell 2012-es bemutatása után egy évvel, a cég profittermelése drasztikus növekedésnek indult, ami azóta is felfelé ível.
A Model S is – a Roadsterhez hasonlóan -, kizárólag a töltéssel rendelkező részecskék rendezett áramlásának elvén működik, az elektromotor 225 kW teljesítményű, és 430 Nm nyomatékot présel a kerekek irányába, nulláról száz kilométer/órára pedig 5,9 másodperc alatt gyorsul fel a gyártó szerint.
A fentiek ismeretében jöjjön a lényeg, nézzük meg, hogy a Tesla hétszemélyes családi autója hogyan teljesít egy hivatalos gyorsulási versenyen, a 2014-es, 450 lóerős Corvette Stingray Z51 ellenfeleként. Papírforma vagy meglepetés?
A felvételen a Corvette ellenfele a Model S erősebbik változata, ami 85 kilowattórás akkumulátorokkal rendelkezik, az alapmodellben 60 kilowattórásak vannak.
Ennek köszönhetően álló helyzetből 100 km/órára 1,5 másodperccel kevesebb idő alatt gyorsul fel, teljesítménye 310 kW, és 600 Nm nyomaték segítette (az Audi RS5 500 Nm nyomatékkal bír), hogy derekasan helytálljon a „rájával” szemben, aminek 6,2 literes, V8-as benzinzabáló blokkja 630 Nm nyomatékot ad le, és nulláról százra 3,9 másodperc alatt gyorsul.