Nem áll szándékomban megsérteni a Passat-hívőket, de a Volkswagen méltán sikeres típusa nem mozdít meg. Talán a B2 széria megérett és kikopott a forgalomból annyira, hogy szép állapotban utána forduljak, főleg, ha az öthengeres benzinmotor dolgozik az orrában.

De ezen felül a Passat számomra unalmas igásló. Mert hatalmas tömegben fordul elő, és szinte mindegyikben a konszern turbódízel motorjainak valamelyike dolgozik. Így magyar fejjel nehéz a kotyogó dízel jellegzetes hangja nélkül elképzelni az indulást.

Viszont ha egy W8-as blokkot rejt a motortér, és ehhez egyedi kipufogórendszer társul, nos az elég indok arra hogy megtérjek!


A V8-as motorok hengersoronként négy, egy sorban álló hengere nem fért volna el a motorházban, így a hengereket nem sorban egymás mögé, hanem egymáshoz képest kissé elforgatva építették be. A hengerfej úgy néz ki, mintha két V4-es erőforrást építettek volna egybe. A képzeletbeli V4-es hengerei 15 fokos szöget zárnak be egymással, a két V4-es egység közötti szög 72 fok. Ennek köszönhetően a W8-as motor 420 milliméteres hosszával világ legkompaktabb nyolchengerese lett.

A 3999 köbcentis motor hatezres fordulatnál adja le 275 lóerős legnagyobb teljesítményét, a 370 Nm-es nyomaték már 2750-nél jelentkezik. Igen csendesen és rezgésmentesen jár a W8-as VW erőforrás, a 6300-as leszabályozási fordulatot hosszúlöketű felépítése ellenére játszi könnyedséggel éri el. A nemkívánatos rezgéseket két, a főtengely fordulatszámának kétszeresével egymással szemben forgó kiegyensúlyozó-tengely küszöböli ki.