Esős idő, nedves pálya fogadta az Forma-1-eseket az első 2014-es téli teszt zárónapján Jerezben, azonban délutánra felszáradt a, bőven volt lehetőség a munkára.
A többség élt is a lehetőséggel, azonban a Red Bull kálváriája folytatódott: a bajnokcsapat alig 7 kört adott hozzá az első három napon gyűjtött 14-hez, majd amikor újabb műszaki hibát találtak, Daniel Ricciardót végleg kiszállították az autóból, kora délután már megkezdték az összepakolást.
A címvédők a jerezi teszt legkevesebb körével és legrosszabb köridejével zártak, még a csak csütörtökön pályára lépő Marussia is megelőzte őket mindkét tekintetben.
A Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso is hasonlóan gyenge napot könyvelhetett el, az újonc Danyiil Kvjatnak 8 kör jutott. Érdekesség, hogy a harmadik Jerezben lévő renault-s csapat, a Caterham 54 körre volt képes, igaz, Kobajasi Kamuinak is az erőforrás hibája miatt kellett a tervezettnél előbb kiszállni az autóból.
A nap leggyorsabbja Felipe Massa lett, az immár a Williamsben ülő brazil kilenctizedet adott volt csapattársának, Fernando Alonsónak. A veterán 86 kört húzott le az FW36-ossal, ami biztató lehet számára, ugyanis csütörtökön épp arról beszélt, hogy a megbízhatóság kulcsfontosságú lesz.
A megbízhatósággal azonban a Ferrarinál sem volt gond, Alonso a maga 115 körével az első teszt egy napon belül legaktívabb pilótája lett, az F14 T is kiválóan bírta a gyűrődést.
Összesítve most is a Mercedes AMG volt a legtevékenyebb csapat: Nico Rosberg még a nap első felében egy teljes, 91 körös versenyszimulációt teljesített, délután pedig, a keddi, baleset miatt rövidre sikerült nap pótlásaként még Lewis Hamilton is beült a W05-ösbe, további 41 kört adva hozzá.
A csütörtöki leggyorsabb, Kevin Magnussen kezei között a McLaren pénteken is jól muzsikált, és bár a dán újoncnak volt egy megpördülése, összesen 110 kört hozott össze.
Már említettük a Marussiát: az MR03-assal Jules Bianchi 25 kört ment, ami cseppet sem rossz a kiscsapattól, tekintve, hogy csütörtök délután küldték először pályára a járgányt.
Jerezben a Mercedes-motoros autók (4 csapat) összesen 875, a Ferrari-motorosok (3 csapat) 444, a Renault-motorosok 151 kört futottak.
A tesztelés bő két hét múlva, február 19-én Bahreinben folytatódik, ott kétszer négy napot gyakorolnak majd.
Teszt, Jerez, 2014.01.31.
# | Pilóta | Csapat (modell) | Idő | Kör |
1. | F. Massa | Williams-Mercedes (FW36) | 1:28,229 | 86 |
2. | F. Alonso | Ferrari (F14 T) | 1:29,145 | 115 |
3. | D. Juncadella | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:29,457 | 81 |
4. | K. Magnussen | McLaren-Mercedes (MP4-29) | 1:30,806 | 110 |
5. | L. Hamilton | Mercedes AMG (W05) | 1:30,822 | 41 |
6. | J. Bianchi | Marussia-Ferrari (MR03) | 1:32,222 | 25 |
7. | A. Sutil | Sauber-Ferrari (C33) | 1:36,571 | 69 |
8. | N. Rosberg | Mercedes AMG (W05) | 1:36,951 | 91 |
9. | K. Kobajasi | Caterham-Renault (CT05) | 1:43,193 | 54 |
10. | D. Kvjat | Toro Rosso-Renault (STR9) | 1:44,016 | 8 |
11. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault (RB10) | 1:45,374 | 7 |