Röviden – Mercedes-Benz E 250

Mi ez?

Nagy Merci, négyhengeres benzinmotorral
Mit tud? Kényelmes, tágas, szép, drága
Mibe kerül? 13,4 milliótól indul az árlista
Kinek jó?  Aki élvezi, ha a pulzusa sosem megy 75/perc fölé

A full LED-es, intelligens fényszórók 457 ezer forintba kerülnek
Tekintélyes hossza és tengelytávja ellenére nem fordul rosszul

Tekintélyes hossza és tengelytávja ellenére nem fordul rosszul

Külső:

Az E-osztály nemrég egy alapos ráncfelvarráson esett át. Az előzőhöz hasonlítva rögtön feltűnik, hogy nincs Mercedes-csillag a motorháztetőn. Nem tűnt el örökre, csak ehhez a felszereltségi szinthez – Avantgarde – egy nagyobbat adnak. Így valamivel sportosabbnak tűnik az autó arca, amelyre még ráerősít a menő LED-es, kanyarba is bevilágító fényszóró. Az átrajzolt lökhárítók és az új lámpák is fiatalítottak az E-osztály megjelenésén.
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 70

Belső és csomagtartó:

Egy Mercedes belsejébe nehéz belekötni, a legtöbb kapcsoló, tekerentyű évszázadnyi gondtalan működést ígér, az elrendezés, kivitel praktikus, mindössze a belső ajtókilincs működése maradt kirívóan darabos. Kár érte. Mint ahogy a belsőből hiányzó hangulatért is, amely elég vérszegény, valahogy nem érezni bent, hogy bizsergetne az E-osztályos felsőbbrendűség. Hogy ez a már alacsonyabb kategóriákban is egyre ütősebb belsőket készítő egyéb márkák dicsősége, vagy a Mercedes fogyatékossága, nem tudom. A helykínálatra, kényelemre nem lehet panasz, ebben sosem hibázik a márka. Legalábbis ebben a kategóriában. Ülései roppant kényelmesek, és bazinagyok még a második sorban is.
Ennél a felszereltségnél nincs célkereszt a motorháztetőn, helyette ez a tányérnyi kisplasztika trónol az orron

Ennél a felszereltségnél nincs célkereszt a motorháztetőn, helyette ez a tányérnyi kisplasztika trónol az orron

Csomagtartója 540 literes, jól pakolható darab. A csomagtérfedél az autóból és kulccsal is nyitható, nem kell bepiszkolni a kezünket, motor nyitja, zárja. Civilizált megoldás, hogy ha kézi erővel csuknánk le, akkor sem kell a sivalkodó motor ellen küzdenünk, a mutatvány ugyanolyan könnyed, mintha villanymotornak híre hamva sem lenne a rendszerben.

Milyen városban?

Szűk, belvárosi környezetben az E-osztály nem igazán érzi jól magát, a 2874 milliméteres tengelytáv és a 4879 mm-es hosszúság itt nem válik az autó előnyére. Pedig a hátsókerék-hajtás miatt remekül kanyarodik a járgány, 11,28 méteres körben lehet vele körbe-körbe pörögni, ami a méreteit tekintve egész baráti adat. Urbánus terepen araszolva az adaptív, távolságtartó tempomat édesíti meg a sofőr életét, de a koccanásgátló és a magától fékező, gyalogosokat védő rendszer is hasznos dolog. Lehet nélküle élni, de elég, ha csak egyszer is megáll magától, hogy elkerüljük a balesetet.
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 72
Parkolásnál a 360 fokos, madártávlati képet adó tolatókamera jelent óriási segítséget, így még a talajszinten megbúvó, szemét virágosládák sem képesek elbújni szem elől, hogy leszakítsanak valamit az autó külsejéről.  Sok más autónál láttunk már hasonlót, de egyelőre a Mercedesé a leghasználhatóbb darab, a nagy és világos képet mutató kijelzőnek köszönhetően. Emellett ha bizonytalanok vagyunk a parkolással, az autó felkutatja és be is áll a neki megfelelő méretű helyre. 
Mercedes E 250 – Nagy Merci, kis benzinmotorral 73

Mit tud hosszabb úton?

Talán ez az E-osztály igazi terepe, itt remekül érzi magát. És aki benne ül, az is. A kényelmes, stressz nélküli autózást a temérdek vezetőtámogató berendezés teszi lehetővé, az aktív sávtartótól holttérfigyelőn át a táblafelismerő rendszerig. A sávtartó mókás dolog, egy darabig a kamerákkal figyelt felfestések között lavírozik az autóval, majd ha úgy érzi, nagyon elkényelmesedtünk és már a kormányt sem fogjuk, akkor sértődötten sikkant egyet és ő is elengedi a kormányt.
Az átkozott zöld csíkok, amiket növesztve nagypapává változtam

Az átkozott zöld csíkok, amiket növesztve nagypapává változtam

Vezető-támogatás

Hogy miféle megoldások könnyítik meg a Mercedes tulajdonosok életét, azt ebben a cikkben részletesen is bemutatjuk. Sőt, bizonyíték is van rá, hogy aki minden jóval teletömött Mercedesszel jár, az pihentebben, kreatívabban érkezhet a tárgyalásra, mint akitől több odafigyelést kíván az autója.

A kormány passzol az autó stílusához, és nem zavarja össze a vezetőt mindenféle felesleges információval. Steril. Viszont elegáns módon, a start-stop által pirosnál leállított motor mellett sem szűnik meg a rásegítés. Hétfokozatú váltója szintén jól sikerült darab, egész jól passzol a motorhoz. Elég okos és gyors is, de egyáltalán nem annyira bárdolatlan, mint egy rossz passzban lévő DSG. 
Egy igazán jól használható 360 fokos képet adó kamerarendszer

Egy igazán jól használható 360 fokos képet adó kamerarendszer

A motor  benzines révén nem csap sok zajt maga körül – ugyan ez még csak négyhengeres – és ebből sem jut be sok az utastérbe, hasonlóan a szélzajhoz. Ez nemcsak a kiváló hangszigetelésnek, hanem a kis légellenállású kasztninak is köszönhető. 

Költségek és fogyasztás

Katalógus szerint 7,5, 7,7 litert eszik városban ez a benzinmotoros E-osztály. Nos, a mérések szerint ennek majdnem a dupláját nyakalta be az autó átlagban, nemcsak tisztán városi körülmények között. A mért 13,2 liter rémes adat, annak fényében meg különösen megrázó, hogy kifejezetten kulturált stílusban mentünk vele, hála a műszerfalon világító, folyamatosan tötymörgő nagypapává provokáló ECO diagramoknak. Pedig a sajtóanyag arról énekel, hogy ez a benzines, turbós négyhengeres aztán nagyon takarékos. Hát baromira nem az. 
Klasszikus autóforma

Klasszikus autóforma

A Mercedes-Benz E-250 konkurensei Listaár, forint 
Audi A6 2,0 TFSI (180 LE)  11 891 860
BMW 528i (245 LE) 13 859 700
Mercedes E-250 (211 LE) 14 168 970
Az E-osztály árlistája 11,7 millió forinttól indul, az E 250 ára 13,4 milliónál kezdődik, míg a gazdagon teleextrázott Avantgarde tesztautóra 19,7 milliós árcédulát akasztanának.
Mellette – Ellene
  • Príma futómű
  • Kényelmes, minőségi belső, jó ülések
  • Csendes
  • Fejlett vezetéstámogató rendszerek
  • Indokolatlanul nagy fogyasztás
  • Unalmas belső

Szerinted ez a csúcs, vagy csupán egy tohonya, öreges csatahajó? 1 és 10 között pontozhatod kedvedre. Tessék, csak tessék!
átlag
6.97
szavazat
34
Szerinted ez a csúcs, vagy csupán egy tohonya, öreges csatahajó? 1 és 10 között pontozhatod kedvedre. Tessék, csak tessék!