A Kapos Járműgyártó és Javító Zrt. munkatársai az elmúlt egy hónapban mindent megtettek azért, hogy eredeti állapot szerint újítsák fel az Ikarus 266-os helyközi autóbuszt. A munka apropóját az adta, hogy a cég jogelődje, a Kapos Volán idén ünnepli alapításának 65. évfordulóját. A főként járműjavítással, felújítással és kisbuszok gyártásával foglalkozó vállalat 1989-ben vált ki a volán társaságból, ekkor alakult ugyanis önálló kft.-vé. A kétajtós, helyközi kivitelű autóbusz újjászületésére a Kapos Volán adta a megbízást.
A felújítást végző csapat szinte hamvaiból támasztotta fel az Ikarust, a munkafolyamat pedig egyenlő volt egy teljesen új autóbusz gyártásával. Az 1978-ban gyártott jármű tulajdonképpen már egy rozsdahalmaz volt, ez azonban nem meglepő, hiszen 36 év még egy autóbusz esetében sem múlhat el nyomtalanul. Az Ikarus 266-os modell a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A típusból több mint 6600 darabot gyártottak, melyekből már szinte alig néhány fut az utakon. A típus az 1971-es BNV-n mutatkozott be, kifejlesztésénél a mérnökök az egyszerűségre és olcsóságra törekedtek.
Az Ikarus 266-ost nagyrészt helyközi járműként használták általában 1-2-0-ás ajtóelrendezéssel, bár a kezdeti időkben létezett 1-2-1 elrendezésű városi változat is. A 81 fő befogadására alkalmas modellt farmotorral, laprugóval, harmonikaajtókkal és trilex keréktárcsákkal gyártották. Eredetileg 5+1, később 6+1 fokozatú mechanikus sebességváltóval, Rába D 2156 HM6U dízelmotorral készültek. Népszerűsége annak is köszönhető, hogy kifejlesztésekor alapoztak elődjére, az Ikarus 55-ös és a 66-os szintén farmotoros típusra.
MEGOSZTOM!
Ezt is nézd meg! Nyolc év alatt gyönyörű művészeti alkotás lett egy átlagos Trabantból!
MEGOSZTOM!
Ezt is nézd meg! Nyolc év alatt gyönyörű művészeti alkotás lett egy átlagos Trabantból!