Noha eddig a Mercedest emlegették a 2014-es Forma-1-es idény legnagyobb favoritjaként, úgy tűnik, hogy a Ferrari is nagyon jól áll a fejlesztési versenyben. A Speed Week munkatársai figyeltek fel rá, hogy a Ferrari-motoros autók „teljesen másképp” szóltak a jerezi féktávokon, mint a Mercedes és a Renault autói.
Olaszországi hírek szerint a Ferrari motorfelelőse, Luca Marmorini dolgozott ki egy speciális rendszert, amely – nagyon leegyszerűsítve – elzárja a benzincsapot, amikor az autó nem gyorsít. Ezzel nemcsak az idén kulcsfontosságú fogyasztás csökken jelentősen, de a motorfékhatás is a szokásosnál sokkal nagyobb.
Jerezben a Ferrari oldaldobozai is feltűnést keltettek, egyes vélemények szerint az olaszok nemcsak fogyasztásban, hanem hűtésben is a többiek előtt járnak. A vadonatúj motor, a turbófeltöltő és a korábbinál sokkal hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerek miatt idén a hűtés is a szokásosnál nagyobb kihívást jelent majd.
Andy Cowell, a Mercedes motorfelelőse a Ferrari megoldására annyit mondott, hogy mivel az idén a hűtés különösen fontos, természetesen mindenki sok kutatómunkát áldozott a területre.