Az autonóm gépkocsi, azaz az emberi beavatkozás nélkül, saját döntései alapján közlekedni képes gépjármű az autóipar aktuális nagy hívószava: egymás után lépnek színre az autógyártók a maguk megoldásaival, bízva annak az előrejelzések az igazában, amely szerint egy évtized múlva már nem csak izgalmas újdonság, hanem mindennapi megoldás lesz az önjáró személygépkocsi. 

A Renault szerint azonban még ennyi ideig sem kell várnunk. A Next Two a 2020. év autóját vetíti előre, amely gyártója szerint alapjaiban változtathatja meg az emberek életminőségét. Mindezt két eszközzel teszi: a vezetői feladatok átvállalásával, és az online kapcsolatteremtés biztosításával. A cég meglátása szerint ugyanis a kettő így, együtt ér valamit: semmire sem megyünk a robotautóban felszabaduló időnkkel, ha azt nem tudjuk produktívan kihasználni. 
a videó a hirdetés után indul
Így a Next Two szélessávú adatátviteli technológiákat alkalmazva folyamatos kapcsolatot tart fenn egy felhőalapú adatbázissal (itt tárolhatók például az egyes sofőrök ideális üléspozíciói, amelyet egyébként az autó a vezető testalkatát felmérve már azelőtt átállít, hogy a sofőr elkezdene matatni a kezelőszervek után), illetve az internettel. 
A fedélzeten videotelefon működik, így konferencián éppúgy részt vehetünk, mint barátaink életében, az autót felszerelték egy sor kényeztető funkcióval (masszázs, illatterápia, fények), így a reggeli ingázás wellness-kúrává alakulhat át, a tárgyfelismerő funkció pedig nem csak a KRESZ-táblákat azonosítja, hanem a hirdetéseket is, így (milyen szép is ez a jövőkép) menet közben vásárolhatunk meg bármit, amire kedvünk támad. 
A tömegközlekedés fényűző alternatívája 1
A tömegközlekedés fényűző alternatívája 13
Fontos újdonságként a Next Two minden adatforgalmazási szabványt ismer, és minden okostelefon operációs rendszerrel kompatibilis. 
A fedélzeti konnektivitás persze jóval kevésbé problémás kérdés, mint az autonóm közlekedés. A Renault ez utóbbit nem a kiváltságosok luxusaként, hanem megfizethető eszközökkel megvalósított tömegszolgáltatásként képzeli el. Az autonóm közlekedés egy előre tekintő kamerától, az első lökhárítóba beépített érzékelőktől, valamint az autót körülvevő ultrahang-buroktól kapja az őt irányító utasításokat. 
A biztonság kedvéért azért a Renault egyelőre alaposan lekorlátozta a rendszer üzemét: az csak 48 km/óránál kisebb sebességnél léphet működésbe, amennyiben „védett” útvonalon haladunk, a rendszer nem észlel a közelben gyalogost és kerékpárost, valamint a beprogramozott útvonal a következő legalább öt percben nem igényel sávváltást. 
A tömegközlekedés fényűző alternatívája 14
Külön figyelmet szenteltek a vezetés átadásának, illetve visszavételének; az autó egyértelműen (kék háttérfényekkel) jelzi, amikor robot üzemmódban halad; és ilyenkor is folyamatosan tájékoztatja a vezetőt a forgalmi környezetről – a sebességkorlátozásokról, a navigációs eseményekről. 
Fontos eleme a Next Two autonómiájának a parkolószolga funkció: akár közvetlen parancsra, akár előre beprogramozott időpontban előgördül a parkolóból a kocsi, célhoz érve pedig elmegy és lerakja magát, ezzel újabb értékes perceket szabadítva fel a vezető és utasai számára.
A tömegközlekedés fényűző alternatívája 15

A Renault Next Two alrendszerei: (1) radar (2) ultrahangos szenzorok (e/h) (3) elülső kamera, autonóm közlekedés (4) elülső kamera, navigáció és kiterjesztett valóság (5) tolatókamera (6) többsávos antenna (GPS, Wifi, mobil internet) (7) autonóm üzemmód kezelőszervei (8) biztonságos modem (9) gépkocsi kezelőszervek (kormány, pedálok stb.) (10) videokonferencia kamera (11) félig áttetsző kijelző: műszerfal, infotainment, kiterjesztett valóság (12) online masszázsfotel (13) sofőr okostelefonja.