A világ legdrágább autója az a zöld, 1963-as évjáratú Ferrari 250 GTO, amelyik tavaly talált gazdára 52 millió dollárért (11,7 milliárd forint). Nemrég pedig a 250-es modell kicsinyített mását készítette el a Lapicada nevű brit cég, színtiszta márványból.
Az árcédulájára írt 30 000 fontos (11 millió forint) összeg meg sem közelíti az igazi autó értékét, ami persze érthető, hiszen jóval kisebb, és azon kívül, hogy helyben áll, mást nem igazán tud bemutatni. Ebből a pénzből már igen komoly autókat lehetne vásárolni, akár használt, akár új járgányban gondolkozunk.
Az 1,2 méteres kő-replika arányait 3D szkennelés segítségével mérték le, és a „3D Max” nevezetű szoftverrel készítették el a tervrajzot, amit aztán speciális, gyémántbevonatú hegyekkel ellátott CNC forgácsológép munkált tökéletesre. A Lapicada munkatársainak 100 órányi munkájába telt, mire az értékes márványtömb Ferrari 250 GTO alakú lett.
A valódi 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. A homologációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki, az alapító Enzo Ferrari személyes jóváhagyása kellett ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson a minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz.
Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta – a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve -, folyamatosan nőtt az sportautó értéke.