A ZIU-9-es sokáig a budapesti közlekedés szerves része volt
A ZIU-9-es sokáig a budapesti közlekedés szerves része volt
Fotó megosztása:
A szovjet gyártmányú MTB-82-esek Sztálin 70. születésnapján álltak forgalomba
A szovjet gyártmányú MTB-82-esek Sztálin 70. születésnapján álltak forgalomba
Fotó megosztása:
A lengyel gyártmányú Solarisok hajtásláncát a Ganz készítette
A lengyel gyártmányú Solarisok hajtásláncát a Ganz készítette
Fotó megosztása:
Az első Ganz trolik, melyek angol licenc alapján készültek
Az első Ganz trolik, melyek angol licenc alapján készültek
Fotó megosztása:
A ZIU-5-ösök érdekessége, hogy középen nem volt ajtajuk
A ZIU-5-ösök érdekessége, hogy középen nem volt ajtajuk
Fotó megosztása:
A közel 60 éves első Ikarus troli, egy prototípus Ik260T, egy AMG-pótkocsi, valamint egy ZIU9-es és egy ZIU-5-ös is látható lesz látható február 13-tól február 26-ig, vasárnap estig a Közlekedési Múzeum előtt. A trolik február 12-én éjjel éreznek a Városligetnél található intézmény elé, azzal a céllal, hogy szerves részét képezzék a múzeum ebből az alkalomból tavaly megnyitott tematikus kiállításának.
A Közlekedési Múzeum a fővárosi troli közlekedés 80. évfordulójának alkalmából családi napot tart február 16-án, vasárnap. A „Trolibuli Megállóról megállóra a 72-es troli útvonalán” elnevezésű rendezvényen 11 és 13 óra között az óvodások és kisiskolások színes plakátokat készíthetnek, melyeket a 72-es trolibuszok vonalán ünnepélyesen kitesznek az üresen álló hirdetőtáblákra.
Az első budapesti trolibuszvonal 1933. december 16-án nyílt meg a Vörösvári út és az Óbudai temető között 7-es számmal. Később ezt a viszonylatot T-re módosították. A budapesti trolibuszok száma évről évre gyarapodott, ahogy a vonalak száma is nőtt, jelenlegi hossza 68 kilométer. Most 15 trolijárat üzemel Budapesten, a legmagasabb számú, 83-as az Orczy tér és a Fővám tér között szállítja az utasokat.
Forrás: Közlekedési Múzeum