Először 2007-ben épített emelt hasmagasságú, műanyag takaróelemekkel körbeburkolt, földszínekbe öltöztetett Scout-kivitelt népszerű alsó-középkategóriás óriásából a Škoda. Azóta eltelt hét év és két generációváltás, és elérkezett a harmadik Scout ideje. 

Kívülről könnyű felismerni az autót: 33 mm-rel megnövelt hasmagasság, vaskos fekete burkolatok mindenütt, ezüst betétekkel megvadított, fényezetlen lökhárítók a végeken; az utastérben barnás árnyalatú műanyag felületek, háromküllős kormány és egyedi részletmegoldások éreztetik a vevővel, hogy nem mezei Škoda Octaviában ül. 
Újra lesz terep-Octavia! 1
Újra lesz terep-Octavia! 9
Az Octavia Scout a Volkswagen Golf ötödik generációs Haldex-kuplungos összkerékhajtását kapja meg, de egy sor módosítást végeztek a hajtásláncon. Az elődnél nagyobb vonóerő, jobb tapadás, valamint kedvezőbb első és hátsó terepszögek jobb terepképességeket jelentenek. 
A Škoda egyelőre nem részletezte a választható erőforrásokat, de az előd példájából (1.8 TSI és 2.0 TDI) kiindulva közepes teljesítményű benzin- és dízelmotorokra számíthatunk, Euro6-os kiadásban.
Újra lesz terep-Octavia! 10