Röviden – Nissan Note 1,5 dCi Tekna | |
---|---|
Mi ez? |
Féljapán kisautó, ami belül nem kicsi |
Mit tud? | Kategóriájához képest tágas, baromira jól fogyaszt, és még vezetni is szuper |
Mibe kerül? | Hát, ez 5,3 millió |
Kinek jó? | Aki kisautóban gondolkodik mindenképpen nézze meg, és próbálja ki. Nem csalatkozik |
Már az előző Note-ot is nagyra értékeltem. Sokaknak fel sem tűnt, hogy létezik, de az ár/érték aránya rendben volt. Az újat benzinesként úgy-ahogy szerettük, na de milyen dízellel?
Ékbe zárt kocka – külső
Gorden Wagener Merci-fődizájner mondta pár éve Frankfurtban, hogy az ékforma már gáz, ő akkor éppen a saját dropping line-ját futtatta. Kétség kívül fenomenálisan rajzol a pasi, a golyóstollal a noteszembe kanyarított skiccét azóta is őrzöm, de hát azt kell mondjam, ebben tévedett. Csak nem akar eltűnni más márkáknál dolgozó dizájnerek asztaláról ez a forma, amire egyszerű a magyarázat: az egyterűnek mondott kockákat ebben az alakban lehet fogyaszthatóvá tenni.
A Note valójában a kisautók versenyében induló mini egyterű tologatható hátsó üléssorral, a 4,1 méteres hosszhoz képest kiváló belső méretekkel. Egész pofás, a kasztni oldalélei – ha már a fehér iPhone-t használó Wagenert említettem – akár egy Mercin is simán elférnének. Amennyire egy tömegautónál bátor lehet a tervező, ötletes, ahogy a hűtőmaszk kiharap egy-egy darabot az első lámpákból. Bár hátul eltűntek az előd tetőre hosszan előrefutó lámpái, a konzervatívabb újak is érdekesek.
De mindezek előtt a fehér tesztautón a bordó kilincsek, tükrök és első-hátsó díszcsíkok tűnnek fel. Nos, ezek a Tekna (azaz a csúcs) csomagon felüli extrák:– első díszcsík – 53 ezer forint
– csomagtérajtó-csík – 30 ezer forint
– tükörborítás – 37,2 ezer forint
– első ajtókilincs borítás – 29,4 ezer forint
– hátsó ajtókilincs borítás – 29,4 ezer forint
Ez így összesen 179 ezer, de egyenként is sokféle színben rendelhetők. Ha tehát Ön lila hátsó kilincsekre vágyik, teljesíti furcsa kívánságát a Nissan.
Unalmas és olcsó – belső
Amilyen klassz kívülről, annyira ötlettelen a műszerfal formája. Az anyagok sem kellemesek, de legalább nem lógnak ki lefelé az olcsó kisautóknál megszokott átlagból, beülve kicsit csalódtam ebben. Van kis játék a fűtés/hűtés kapcsolóival, de eredetinek nem nevezhető a köralak, az autóban lévő port szépen kihangsúlyozó fekete lakkborításról pedig már tényleg le kellene szokni.
De aki az esztétika helyett a kényelmet tartja többre, a hátsó fej-, és lábtérrel elégedett lehet, sőt, még a csomagtartóval is. Igaz, utóbbi kettőt egymás rovására lehet bővíteni a hátsó üléssor bő 10 centis előre-hátra tologatásával, ami annyira egyszerű, és hasznos ötlet, hogy röstellheti magát az az autógyártó, amely korlátozott helykínálattal rendelkező járműveiben nem használ ilyet. Dicséret a Nissannak ezért, egyúttal pontlevonás az A-oszlop folyamatosan leváló burkolatáért.Egyre jobb, és jobb, és… – vezethetőség
Elsőre cseppett könnyedebb mozgást vártam, és eleinte a fék adagolhatósága sem tetszett a más autókból már jól ismert, és általam nagyra tartott Renault-dízellel hajtott kocsiban. De aztán ebben sem csalódtam. Be kell valljam, egyre jobban, és jobban éreztem magam egy bordó kilincses autóban, a hajatásláncától kevés jobb van azokban a kocsikban, amelyek 3,9 millióért már elvihetők ? ennyi az alapára a Visia felszereltségű dízel Note-nak.
Ez viszont már egy 5,12 milliós Tekna (plusz 179 ezer) tele csilli-villi sofőrsegítőkkel, amikről az elmúlt hónapok újságolvasója a politikai hetilapoktól a bulvársajtóig számos reklámból értesülhetett. Erre építette a Note bevezető kampányát a márka, amiben van logika, hiszen közel sem evidencia ebben a kategóriában a sávelhagyásra figyelmeztető, vagy a holttérfigyelő.
Kár, hogy a Note-ban a kelleténél sokkal többször csipog, olyan, mint amikor egy új diák állandóan jelentkezve akar kitűnni a többiek közül. Kisautó vagyok, de én ilyet is tudok.Állandóan tudok, Csipogok, meg csipogok. Zavart kissé, de én mégsem azok közé tartozom, akik szerint marhaságok ezek az asszisztensek, igenis legyenek minél több autóban, és túlbuzgón csipogjanak tízszer fölöslegesen, mint egyszer legyen baj a sofőr figyelmetlenségéből.
Megfelelő a kilátás, városban remekmód lehet manőverezni vele, a parkolás pedig könnyű a panorámaképet nyújtó kamerák segítségével, bár a kis képernyőnek is csak egy részén látjuk a kocsi körüli esetleges tárgyakat.4-5 liter között elmegy – fogyasztás
Oké, tudom, minden második kisautós ezt mondja a kocsijáról, ami persze nem igaz. Ez viszont rekordgyanúsan keveset evett. Az M2-esen szoktam a 90-es tempomatos fogyasztást próbálni, és a bőven száz feletti autó közül, amivel jártam már arra, ez evett a legkevesebbet. Erősen fűtve, két személlyel 3,1-3,2 litert fogyasztva több tízkilométeren át elvitt minket a kocsi. Pontosítok: ennyit mutatott tartósan a kijelzője.
Rengeteg hidegindítással tarkítva Budapest külső részén szaladgálva 4-5 liter között elment, míg a belvárosban az otthonom és a munkahelyem közötti 5,5 kilométert oda, este vissza egyenként 30-35 perc alatt megtéve, azaz araszolva, télen, erősen fűtve max. 6,8-ig ment fel a kijelzője, pedig ez kimondottan gyilkos használat.Olyan 600 kilométert tettem meg vele vegyes használatban, és 4,7 lett az átlagom, de két vidéki település között spórolósan elmegy 4 literrel is.
A tesztelt Note Tekna néhány konkurense – listaárak | |
---|---|
Renault Clio 1,5 dCi Dynamique (90 LE) | 4 580 000 Ft |
Ford Fiesta 1,6 TDCi Titanium X (95 LE) | 4 990 000 Ft |
Opel Corsa 1,3 CDTI Sport (95 LE) | 4 760 000 Ft |
Citroën C3 Picasso 1,6 HDI Airdream Selection (92 LE) | 4 540 000 Ft |
Hogy kinek ajánlom?
Spórolósoknak vidékre, ígérem, nem kerülnek nagy haverságba a benzinkutassal csak azért, mert gyakran járnának majd hozzá tankolni. De városba is simán ajánlható, befér mindenhová, és elfér benne elég sok csomag.
Magára maradt nyugdíjas házaspárnak és kisgyerekes családnak szintúgy jó választás lehet, szóval mindenkinek ajánlható, mert egy szerény fogyasztású, de jól vezethető, külső méretéhez képest elég kényelmes, remek féligjapán kisautó. Bár kicsit drága.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|