Hazánkat egyedül Szerbia, Horvátország és Ukrajna irányába lehet téli gumi nélküli autóval elhagyni. A téli abroncs nemcsak nyugaton kötelező egyre több országban
Hazánkat egyedül Szerbia, Horvátország és Ukrajna irányába lehet téli gumi nélküli autóval elhagyni. A téli abroncs nemcsak nyugaton kötelező egyre több országban
Fotó megosztása:
Itthon nem kötelező, de Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Szlovéniában is előírás a téli abroncs használata
Itthon nem kötelező, de Szlovákiában, Ausztriában, Romániában és Szlovéniában is előírás a téli abroncs használata
Fotó megosztása:
Legalább 4 mm mintaárok és M+S vagy MS jelölés megléte esetén minősül csak téli guminak az adott abroncs. Önmagában a hópehely szimbólum nem elég!
Legalább 4 mm mintaárok és M+S vagy MS jelölés megléte esetén minősül csak téli guminak az adott abroncs. Önmagában a hópehely szimbólum nem elég!
Fotó megosztása:
Ha nem dátumhoz, akkor havas, saras, latyakos, jeges felületű utakhoz kötik a jogszabályok a téli gumik használatát
Ha nem dátumhoz, akkor havas, saras, latyakos, jeges felületű utakhoz kötik a jogszabályok a téli gumik használatát
Fotó megosztása:
5-6 éves használatra vetítve havonta pár száz forinttal kerül többe a legócskább helyett minőségi gumikon autózni
5-6 éves használatra vetítve havonta pár száz forinttal kerül többe a legócskább helyett minőségi gumikon autózni
Fotó megosztása:
Bizonyos útszakaszokon kötelező lehet a téli gumin felül a hólánc is. Ha nem is várnak ránk hágók, ne induljunk útnak téli abroncs és hólánc nélkül!
Bizonyos útszakaszokon kötelező lehet a téli gumin felül a hólánc is. Ha nem is várnak ránk hágók, ne induljunk útnak téli abroncs és hólánc nélkül!
Fotó megosztása:
Nem árt egy meleg pléd, a hólapát és egy kulturált jégkaparó az autóba
Nem árt egy meleg pléd, a hólapát és egy kulturált jégkaparó az autóba
Fotó megosztása:
A sícipőknél könnyebb tárgyak se legyenek rögzítetlenül az utastérben, pláne ne a kalaptartón!
A sícipőknél könnyebb tárgyak se legyenek rögzítetlenül az utastérben, pláne ne a kalaptartón!
Fotó megosztása:
Bérelt autók esetén is a vezető felelőssége, ha téli gumi nélkül utazik! A komolyabb kölcsönzőknél ez nem szokott gond lenni, de megér egy pillantást. Hideg időben nemcsak hóban, de nedves úton fékezve is jobban lassul az autó téli, mint nyári gumival
Bérelt autók esetén is a vezető felelőssége, ha téli gumi nélkül utazik! A komolyabb kölcsönzőknél ez nem szokott gond lenni, de megér egy pillantást. Hideg időben nemcsak hóban, de nedves úton fékezve is jobban lassul az autó téli, mint nyári gumival
Fotó megosztása:
Elsőre ne élesben tegyük fel a hóláncot!
Elsőre ne élesben tegyük fel a hóláncot!
Fotó megosztása:
A Nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu az idei téli szezonban is elvégezte a hazai autósok téligumi-használatára vonatkozó közös vizsgálatát. Az eredmények azt mutatják, hogy tovább javult a téli gumit használó autósok aránya, a többség ráadásul prémiummárkás abroncsot használ, ugyanakkor jellemzően öt évnél idősebb téli gumin fut a hazai személyautó-állomány.
A négy Budapest környéki bevásárlóközpont parkolójában, véletlenszerűen kiválasztott 109 autót érintő felmérés adatai összességében némileg kedvezőbbek, mint az előző szezonban folytatott vizsgálat eredményei. A szakemberek ezúttal az autóknak mindössze 9 százalékán találtak nyári abroncsot (2 százalékpontos javulás), a személyautók kétharmada prémium kategóriás téli gumikon fut (12 százalékpontos javulás), és az átlagos profilmélység (5,06 mm) is 3 százalékkal haladta meg a tavalyi értéket. Mindössze a vizsgált autók 12 százalékánál mértek a szakemberek a téli abroncsok esetén előírt 4 mm-esnél kisebb profilmélységet.
Negatív fejlemény ugyanakkor, hogy a gumik többségének életkora ezúttal is meghaladta az öt évet: már tavaly is 52 százalék volt az öreg gumik aránya, ami az idén 54 százalékra emelkedett. Ez azért nyugtalanító fejlemény, mert a téli gumik, különösen a nem szakszerűen tárolt abroncsok, idővel jelentősen veszíthetnek a tapadási képességeikből.
A felmérés Budapest vonzáskörzetében készült, télen is aktívan használt autók körében. A teljes országra vonatkozóan vélhetőleg a fentieknél kedvezőtlenebb eredményekkel zárulna egy kiterjesztett vizsgálat, főleg ha az a télen félretett, végig garázsban tartott autókra is kiterjedne.