A négytengelyes, 8×2 hajtásképletű MAN TGS teherjármű-mentő nem kispályás játékos. A 41 tonnás teherautót arra tervezték, hogy elvontassa azokat a buszokat, teherautókat és nehéz pótkocsikat, amelyek végleg megadták magukat az út szélén. A 480 lóerős motorral szerelt kamion hátulján két acél kar található, melyekre a bajba jutott járművek csatlakoztathatók. Ezek együttesen akár 53 tonnányi tömegű haszonjármű emelésére is képesek lehetnek.

A német gyártmányú TGS teherjármű-mentő előnye, hogy akár rendkívül alacsony padlómagassággal rendelkező alacsonypadlós autóbuszok vontatásra is bevethető. A hátsó túlnyúlást figyelembe véve a jármű hozzávetőlegesen 31 tonnás városi buszok mozgatására is képes lehet. A járművek szerszámtároló rekeszekkel ellátott felépítményét az orosz V-Kran végezte.

A téli olimpiának otthon adó Szocsi a közelmúltban 9 darab ilyen erőgépet vásárolt, hogy az ötkarikás játékok alatt ne keletkezhessenek forgalmi dugók a lerobbant buszok, vagy teherautók miatt. Az olimpia után a teherautók várhatóan Oroszország több nagyvárosában állnak majd forgalomba, hogy segítsék a helyi tömegközlekedés zavartalan működését.