Škoda Octavia Scout, Volkswagen Passat Alltrack, Audi A4 allroad quattro, Volvo V40 Cross Country, Subaru XV – széles választékból szemezgethet az, aki morcosított kompakt vagy középkategóriás modellben véli megtalálni a boldogságát. Az emelt hasmagasság, a műanyag betétek, a ballonosabb gumik varázslatos hatással vannak a vásárlók pénztárcájára, nem véletlen, hogy új kihívó jelentkezik a kategóriában.
A Citroën C5 CrossTourer komoly helyzeti előnnyel hozza be a késlekedést, hiszen Hydractive III+ légrugózásával változtatható hasmagasságot, és ezzel az átlagosnál jobb terepadottságokat kínál. A futómű 10 km/óra alatt 60 mm-rel megemelkedik, 10-40 km/óra között 40 mm az emelés mértékbe, efölött pedig, egészen 70 km/óráig 15 mm-rel az alaphelyzet fölött suhan az autó.
Az alapkivitelű (115 LE) dízelmotoros verziók ezt a luxust nem kapják meg, az ő acélrugós felfüggesztésüket egyszerűen 15 mm-rel megemelték.
Noha a C5 megmarad elsőkerék-hajtásúnak, megkapja a cég 4×4-helyettesítő ESP-vezérlő rendszerét, ami az egyes kerekek tapadásának mértékét szabályozva biztosít az átlagosnál jobb előrejutási lehetőséget havas, saras úton.
Ami a formai jegyeket illeti, egyedi, 18 colos keréktárcsák, kerékív-toldások, matt szürke tetősínek, krómozott külső tükörházak, valamint az első és hátsó lökhárító alól kikandikáló, csiszolt alumínium védőlemezek gondoskodnak a stílusos megjelenésről.
A beltérben nincs lényegi változás, viszont gazdag az alapfelszerelés, a francia piacon már forgalmazott autó sofőrje masszázsfunkciós bőrfotelt is kap.