Az összkerékhajtású Fiat Panda legendás jármű a maga nemében, amiből már előző generációjában építettek egy látványos extrákkal megspékelt, hivalkodó modellvariánst. Most ebből a felcsicsázásból teremtenek hagyományt, amikor márciusban visszahozzák a Panda Crosst.
Az alapvető hozzáállás maradt: lyuggatott kartervédő lemezével, dupla első vonószemével, kiegészítő fényforrásaival és fényes oldalsó koptatócsíkjával a Panda Cross kifejezetten feltűnő darab, bár meg kell hagyni, biztos kézzel alkalmazták a műfajban kötelező stíluselemeket.
Nem csak a látványból él persze a Panda Cross: állandó összkerékhajtás, elektronikus differenciálzár és Terrain Control üzemmódváltó segíti a boldogulásban az ideálisnál rosszabb talajviszonyok között. Utóbbi az automata üzemmód mellett reteszelhető összkerékhajtást, illetve a meredek, egyenetlen lejtőn történő ereszkedést támogató üzemmódot kínál.
Ezzel összhangban a normál összkerekes Pandánál nagyobb, 185/65 R15-ös négyévszakos abroncsok, a megemelt hasmagasság, valamint a jobb első és hátsó terepszögek valamelyest jobb terepképességekkel ruházzák fel az autót.
A Panda Cross kétféle motorral kapható: az 1,3 literes Multijet II dízel 80 lóerős kivitelével, valamint a 90 lóerős, 0,9 literes kéthengeres TwinAir turbómotorral; utóbbihoz egyedi, rövidebb első fokozatú váltóművet szerkesztettek.
Ha a Panda Cross a vagányságról, a Freemont Cross a kényelemről szól.
Kívül nagyobb kerekek, fekete lámpaházak és krómozott kiegészítők, az utastérben egyedi bőrkárpitozás, alapáras navigációs rendszer és tolatókamera, kulcs nélküli indítás, és számos további tétel kényeztet.
A kétféle dízelmotorral (140 agy 170 LE) első- és összkerékhajtással kínált Freemont Cross forgalmazása ősszel veszi kezdetét, ugyanakkor, amikor a háromrétegű narancssárga fényezéssel megvadított Panda Cross is berobban a szalonokba.