Az új, csökkentett leszorítóerejű, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal szerelt 2014-es Forma-1-es autók nagyjából öt másodperccel lassabb köridőket produkáltak az első, jerezi teszten, mint egy évvel korábban ugyanott.
A műszaki szabályváltozások egyértelműen lelassították az autókat, de az F1-es szereplők úgy vélik, nem sokáig marad így. A Ferrari technikai főnöke, James Allison hangsúlyozta, hogy az első, elsősorban a megbízhatóságra összpontosító teszten még messze-messze nem érték el az autók teljes potenciálját.
„Nézzük csak meg a hátsó szárnyakat, nagyjából olyanok, mint a régi kanadai (alacsony leszorítóerejű) konfiguráció. A 2014-es autók leszorítóereje nagyjából azon a szinten van. És ma már nincs kipufogóval befújt diffúzor sem. Azonban az új szabályok új lehetőségeket is nyitottak, szóval igen gyors ütemben visszahozzuk majd a leszorítóerőt. Nem tudni, meddig mehetünk, de egyelőre nem úgy néz ki, hogy lelassul a folyamat.”
A mclarenes Jenson Button a múlt héten azt mondta, hogy bizonyos pályákon a GP2-es utánpótlás-széria autói tempóban ott lesznek az F1-esek nyakán, viszont a 2008-as bajnok is felhívja a figyelmet, hogy az idény közben nem áll majd le a fejlesztés:
„Már a szezonnyitóra sokkal gyorsabbak leszünk, az év végére pedig megközelítjük (régi tempót), pár másodperc lesz a különbség.”