Ma reggel Bahreinben – a hiányos létszámú pályaszemélyzet miatt kis csúszással – megkezdődött a Forma-1-es csapatok második hivatalos téli tesztje. A szombatig tartó gyakorlás után jövő héten még további négy nap lesz az idény előtti felkészülésre.
A ma indult „második menet” legfőbb kérdése az volt, hogy a Renault és a címvédő Red Bull vajon képes lesz-e kimászni a három héttel ezelőtti gödörből, amikor az erőforrás és az autó tervezési hibái miatt négy nap alatt 21 kört sikerült megtenni.
A válasz egyelőre nem túl biztató, ugyanis a Red Bull kora délutánig pályára sem lépett, a csapat fejesei és a motorszállító mérnökei lázas megbeszéléseket tartottak a paddockban. Sebastian Vettel délután végül 14 kört ment, de egy kipördülés után újra színét sem lehetett látni az RB10-esnek.
Az idei évtől szintén Renault-motort használó testvércsapatnál, a Toro Rossónál még rosszabbul alakult a nap, végig az akkumulátor és az elektronikai rendszer hibáit próbálták kijavítani, de az orosz újonc, Danyiil Kvjat csak öt körig jutott, mielőtt a pályán az elektronika meghibásodása miatt leállt.
Ugyanennyit ment Felipe Massa a Williamsszel, az FW36-osnál az üzemanyag-rendszer rakoncátlankodott, míg a marussiás Jules Bianchi csak 3 kört facsart ki az MR03-asból.
A többieknek jóval eredményesebb napja volt. Az élen, a tavalyi futamon teljesített legjobb kört megjavítva, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg zárt, hajszál híján egy teljes másodpercet adott a másodikként rangsorolt Fernando Alonsónak.
A Force Indiánál a tempó mellett a megbízhatóság is ragyogó volt, Hülkenberg 78 kört húzott le, nála többet csak a mclarenes Kevin Magnussen (81) és a sauberes Adrian Sutil (82) ment. Alonso 64 kört hozott az aerodinamikai szenzorokkal alaposan feldíszített F14 T-vel, a Ferrari értékelése szerint „jó nyitónap” volt, kirobbanóan ment az adatgyűjtés.
A Mercedes megint csendesen, de stabilan dolgozott, Lewis Hamilton neve mellé 74 kör került a nap végére, legjobb ideje 3 századdal maradt el Alonsóétól. Délután akadt egy kis gond a hátsó fékkel, de a szoftveres problémát holnapra javíthatják.
A legtevékenyebb renault-s csapat a Caterham volt. A sereghajtónál igen komolyan veszik a tartalékos Robin Frijns felkészítését is – a holland tehetség már Jerezben is vezetett, és a mostani, bahreini napján 68 körön ismerkedhetett tovább az autóval.
Hivatalosan is bemutatkozott kedden a Lotus 2014-es modellje, a kettős „agyarú” E22-es, de míg két hete, a jerezi privát tesztjükön „megbízhatósági problémák nélkül” ment a fekete járgány, ma, Romain Grosjean kezei között csak 8 kört futott a negyedik renault-s autó.
Vettel és Kvjat lerobbanásai mellett Alonso a legelső körén füstölt el, később pedig Sutil pályaelhagyása miatt került még elő a piros zászló Szahírban.
Teszt, Bahrein, 2014.02.19.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | N. Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:36,880 | 78 |
2. | F. Alonso | Ferrari | 1:37,879 | 64 |
3. | L. Hamilton | Mercedes AMG | 1:37,908 | 74 |
4. | K. Mangussen | McLaren-Mercedes | 1:38,295 | 81 |
5. | S. Vettel | Red Bull-Renault | 1:40,224 | 14 |
6. | A. Sutil | Sauber-Ferrari | 1:40,443 | 82 |
7. | R. Frijns | Caterham-Renault | 1:42,534 | 68 |
8. | D. Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:44,346 | 5 |
9. | R. Grosjean | Lotus-Renault | 1:44,832 | 8 |
10. | F. Massa | Williams-Mercedes | mért idő nélkül | 5 |
11. | J. Bianchi | Marussia-Ferrari | mért idő nélkül | 3 |