Az űrkorszaki alapanyagok és a hőskorból merített formavilág sajátos elegyeként kelt életre a Lotus C-01, a brit autógyártó első motorkerékpárja. Annak ellenére, hogy a közelmúltban a Caterham is hasonló huncutságra adta a fejét – igaz, az ő motorjaik egy egészen más termékfilozófia szerint készülnek -, szó sincs új versenyhelyzetről: a Lotusnak csupán annyi köze van a sejtelmes külsejű motorkerékpárhoz, hogy engedélyezték a névhasználatot a német gyártónak. 

A Lotus/Kodewa C-01 vázát szénszálas kompozit, titán és a légiiparból származó acél adja. Ebben a vázban egy 1,2 literes, V2-es blokk dolgozik, méghozzá szorgalmasan: 200 lóerős teljesítményével üléshelyzettől függetlenül félelmetes menetteljesítményeket ígér a motorkerékpár. 
Dögösen értelmetlen a Lotus motorkerékpárja 1
Dögösen értelmetlen a Lotus motorkerékpárja 51
Sajnos további műszaki részletekkel nem szolgált a gyártó, bár a nemes anyagokból feltételezhető, hogy a motorkerékpár könnyebb, mint amekkorának kinéz. Sajátos vázgeometriája leginkább az egyenes vonalú mozgást látszik támogatni, legyen szó gyorsulási versenyekről vagy tengerparti promenádokról. Utóbbiban feltétlenül hátránynak ígérkezik, hogy sem lámpát, sem irányjelzőket nem kapott a motor, sőt, műszerfala sincsen, ellenben kifejezetten jól mutatnak a mélyre húzott kormány végére aggatott tükrök, valamint a messze előre türemkedő, tojásdad hűtő. 
Még egy dolog van, amiről nem beszél a gyártó: a vételár. A nagy presztízsű név és a 100 darabra limitált gyártási széria ismeretében azonban aligha lesz sokkal olcsóbb a C-01, mint a névadó modelljei.
Dögösen értelmetlen a Lotus motorkerékpárja 52
További képek a .