A DAF nemrég bemutatta legújabb fejlesztésű középkategóriás áruszállítóját, az LF Aerobody-t. Az új formavilágot képviselő járműhöz a felépítményt a Paccar tervezte és készítette. A dobozos rakteret oly módon álmodták meg, hogy a 12 tonnás teherautó kihasználja a rendelkezésre álló maximális méreteket úgy, hogy közben üzemanyagot takarít meg az üzemeltető számára. A kettő együtt ugyan kissé ellentmondásos dolognak tűnhet, de a cég tájékoztatása szerint a kísérlet sikerült.

A tervezők az aerodinamikai elvek figyelembe vételével nemcsak a fülke fölött található szélterelőt,  hanem magát a felépítményt is áramvonalassá varázsolták. Igaz, ennek eredményeképpen kissé úgy néz ki a teherautó, mintha púpos lenne, de hát valamit valamiért! A DAF tájékoztatása szerint az aerodinamikai elemek áttervezésével, valamint a felépítmény meghajlításával legalább 4 százalékkal csökkent a károsanyag-kibocsátás az elődhöz képest. Sőt, a DAF számításai szerint az új felépítménnyel és az Euro 6-os motorral 8 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt az LF, mint más hasonló kategóriás teherautó.

Az új LF Aerobody a Leyland Trucks nagy-britanniai üzemében készül 6,75 és 7,05 méteres hosszúságban. A rövidebb 16 darab, míg a hosszabb 17 Euro-raklapot tud elnyelni. A kényelmes berakodást egyébként egy emelőlift is segíti, mely 1500 kilogrammig terhelhető. Az LF áruszállító teherautókat Euro 6-os besorolású, négy-, illetve hathengeres motorokkal szerelik. A gyengébb erőforrás 152 lóerős (112 kW), míg az erősebb 253 lóerős (186 kW) teljesítménnyel rendelkezik. 

Forrás: DAF