Röviden – Nissan Micra 1.2 Tekna | |
---|---|
Mi ez? |
Városi kisautó a Nissantól, agyonextrázva, a kisebbik motorral |
Mit tud? |
Meglepően tágas, nyomatékos, kellemes |
Mibe kerül? | Metálfénnyel, optikai kiegészítőkkel 4,2 millió ez a példány |
Kinek jó? | Aki hajlandó sokat költeni egy kisautóra |
Valami átok ül rajtam manapság. Folyton bejelentkezem olyan érdekesnek tűnő témákra, mint az „új Swift„, az „új Meriva” vagy az „új Verso„, aztán kiderül, hogy az a nagy bazi újdonság többé-kevésbé kimerül egy LED-es menetjelző fényben vagy egy új dízelmotorban. Tessék, most meg itt az „új Nissan Micra”. Gyakorlatilag semmit nem változott a kocsi ahhoz képest, amit három és fél éve próbáltam ki Dániában. Kicsit gonoszabb az arca, de különben ugyanolyan kopogósak a műanyagai, ugyanolyan tágas a csomagtartója, ugyanolyan drága, ha sok extrát kérünk hozzá, és ugyanúgy egy remek, jó szívvel ajánlható városi kisautó úgy általában.
Mi benne az új?
A 2014-es Nissan Micra egy klasszikus marketingvezérelt facelift: pár öncélú formai módosítással tette újra érdekessé a modellciklus felénél a kocsit a gyártó. A motorválaszték ugyanarra a két motorra szorítkozik, mely igazából egy; az 1,2 literes, háromhengeres blokk kompresszor nélküli 80 lóerős vagy kompresszoros, 98 lóerős változatára. Az extralista se sokat változott; mivel a Micrához eddig is elérhető volt az érintőképernyős navigáció, a kulcsnélküli nyitás-indítás, mindössze egy külső és egy belső optikai csomagot tudtak beleszuszakolni a katalógusba a kisautóhoz.
No, kedves olvasók, melyik ábrázattal tetszik jobban a Micra?
Külső
A komolykodós új pofa azt a célt szolgálja, hogy férfiak számára is elfogadhatóbb legyen a Micra külseje. Persze hiába a nagy króm V (mint a Pathfinderen vagy az új Qashqaion), a Micra maradt ugyanaz a gömbölyű, alapvetően kedves és bizony elég lányos kisautó, aki volt. Dizájn-ínyenceknek javaslom elemzésre a tető elképesztő domborításait, hullámait.
Akinek megakadt a szeme a fotókon a krómkiegészítőkön (kilincs, tükörház, küszöbdíszek), az készítsen ki 120 ezer forintot az optikai csomagért. Akinek az érdekes árnyalatú kékes metálfény ragadta meg a tekintetét, 110 ezret tegyen a Micra árához a látványosabb fényezésért. De felnire legalább nem kell költeni, a 15 colos alukerék az egyetlen méret, amivel a Tekna felszereltségű csúcs-Micra gyárilag kapható.Belső
Lényegileg odabent is változatlanok a dolgok. A szemnek kellemes, okosan elrendezett utastérben szörnyen kemény műanyagok törik meg a lelkesedést. A legborzasztóbb a praktikus, kettős kesztyűtartó fedeleinek lecsapásakor jelentkező rémisztő csattanás; ezt hallván elgondolkodik az ember, hogy mitől is tartjuk a Daciát afféle budget-márkának. A rideg plasztikok, textilbetétjükkel együtt is silány, hajlékony ajtókárpitok a zenehallgatás élményét is képesek megkeseríteni, rég ültem már ennyire dobozhangú új autóban. 45 ezer forintért ugyan a beltérbe is vehetők vidámnak és minőséginek szánt optikai tuningcikkek, de még a középső szellőzőrostélyok krómkerete vagy a súlyos, masszív fémkilincsek sem palástolhatják, hogy a Micrát akkor is olcsó városi autónak tervezték, ha valójában egyáltalán nem is olcsó.
A minőségérzet hiányáért meglepően tágas utastér nyújt kompenzációt. A csomagtartó papíron csak 260 literes, de sokkal tágasabbnak tűnik. A hátsó ülések támlájának ledöntése után a székek ülőlapja is előrebillenthető, így kibővítve hatalmas rakteret kapunk alkalmi teherszállításhoz. A fejtér-lábtér még négy magas felnőtt számára is elegendő, elöl a középkonzol okos kialakítása miatt a térdhely tágasabb, mint számos kompakt autóban.A listaáron még metálfény és krómok nélkül is majd’ négymilliós Micra szolgáltatásai valamelyest érthetővé teszik a magas árat. A kormányról kapcsolgathatjuk a telefont, hifit, sebességtartó automatikát, a klíma automatikusan tartja a beállított hőfokot, a visszapillantó tükrök elektromosan behajthatók, a motor gombbal indul, az ajtó kulcs nélkül zárható-nyitható. Az érintőképernyős navigáció is jól használható – halkan jegyzem meg, hogy a hasonló árú, igaz négyhengeres és erősebb csúcs-Swifthez egyáltalán semmilyen GPS nem rendelhető.
Adatlap
Nissan Micra 1.2 Tekna
Motor | 1198 cm3, Benzin, S3 |
Teljesítmény | 80 LE |
Nyomaték | 110 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 13,7 sec |
Végsebesség | 170 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5 l / 100 km |
Egy óriási bakit azért sikerült elkövetni ahhoz, hogy ne legyen felhőtlen az öröm. A klíma minden motorleállításnál alaphelyzetbe áll, vagyis minden újabb indításnál be kell kapcsolni, hogy legyen fűtésünk-hűtésünk. De a buta rendszer az Auto gomb megnyomásakor a légkondit is bekapcsolja, tehát ha nem akarunk télen is hűteni, minden indításkor két másik gombot is meg kell nyomni a motorindító gomb mellé. És még egy kis baki: a műszeregység fényereje nem állítható.
Vezetési élmény
A Micra azon kisautók közé tartozik, melyek máig megmaradtak elsősorban városi használatú járműnek. Egy Fiestát, 208-as Peugeot-t felkonfigurálhatunk úgy, hogy Párizsig se kívánkozzunk át nagyobb kocsiba, de a Micra egyszerű futóműve, könnyű kormányzása a városban van igazán elemében. Rövid, oldaltartás nélküli ülései sem valók hosszú túrákra.
Jó fogású a kormány, nagyautósak a bajuszkapcsolók, ez azért feldobja az élményt. A 80 lovas háromhengeres motorral ki lehet ugyan merészkedni a sztrádára, de az ötfokozatú váltóval 90-nél már 2500-at forog a motor, 130-nál 3600 körül kiabál, és bár ilyenkor sem túl zavaró a zajszint, azért a háromhengeres morgás már ott utazik velünk. Vegyes üzemben 6-6,5 literes fogyasztást tapasztaltunk.
Amolyan igazi ki-beugrálós, jövős-menős kocsi ez a Micra. Könnyed szaladgálásra, ütős-vágós használatra találták ki, a szinte törvényszerűen érkező horpadások, meghúzások dacára a tartósság ígéretével, a legjobb japán kisautós hagyományok szellemében. Használt autóként igazi titkos tipp lesz majd, még akkor is, ha újnak elég drága.
Mi van helyette?
Az a feneség a kisautó-piacon manapság Európában, hogy kijött az új Sandero, sőt, a kifejezetten vonzó, jó kiállású menőbb változat, a Sandero Stepway is a Daciától, modern motorokkal, immár egész komfortos utastérrel, klímával, 75 lóerővel 2,44 millióért, ÉRINTŐKÉPERNYŐS NAVIGÁCIÓVAL PLUSZ SZÁZEZERÉRT. De most tényleg, van annyira különlegesebb és szebb ez a Micra, hogy megérje a 3,93 milliót? Jó, a Tekna felszereltség kulcsnélküli nyitás-indítása és motorosan behajtható tükre a Daciához semennyi pénzért nem vehető meg, de megér ez bő másfélszeres árat?
És ha még elvi okokból is vetjük el a Daciát, mert mondjuk radikális jobbikosok vagyunk, akkor is bőven van mit választani négy misiért. Például ezeket:
A Micra Tekna 80 ló körüli, hasonlóra extrázott konkurensei, listaáron | Listaár, forint |
|
Dacia Sandero 1.2 Arctic (75 LE) | 2 725 000 | |
FIAT Panda 1,2 8V Lounge (69 LE) Hyundai i10 1,25 Comfort (87 LE) |
3 582 000 3 499 000 |
|
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE) | 3 374 000 | |
Mazda 2 1.3i Takumi Navi (82 LE) Nissan Micra 1.2 Tekna (80LE) |
4 309 900 3 930 000 |
Kinek ajánljuk?
A fentiek fényében tehát ezt a Micrát annak ajánljuk, aki könnyen manőverezhető, de tágas kisautót akar. És annak, aki igényli annyira az elektromos extrákat, hogy nem sajnál négymilliót egy 80 lóerős kisautóért. És annak, akinek pont a Micra formája tetszik a rettentően széles választékból. És persze különösen ajánljuk annak, aki bolondul a krómért. És annak, akinek a japán minőség akkor is számít, ha különben Nissanját Indiában gyártották (a Micra ott készül). És annak, aki az elkövetkező években nem ül majd négymilliós Yarisba vagy 208-asba, mert amikor becsukja a kesztyűtartót, sírva fog fakadni.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|