A Continental 2014-ben teljesen megújítja a teherautók számára készülő abroncskínálatát. Az új fejlesztésű harmadik generációs gumiabroncsok előfutára, a EcoPlus HT3, melyet kifejezetten pótkocsikra és félpótkocsikra optimalizált a világ egyik vezető gumiabroncs-gyártója. Az új abroncs fejlesztése során a mérnökök a futófelületi mintázattól kezdve, az öv kialakításán és az abroncs vázszerkezetén át, egészen a peremig minden egyes elemet továbbfejlesztettek. Mindezeknek köszönhetően ez a harmadik generációs teherabroncs jobb alapanyag-keverékkel és erősebb vázzal készül.

Kedvezőbb gördülési ellenállás

A Continental az első olyan gyártó a piacon, amely már harmadik generációs teherautó abroncsokat kínál. Az új gumiabroncsokat a hannoveri székhelyű vállalat elsősorban az áruszállításban részt vevő fuvarozók számára. A Continental a gazdaságos üzemeltetés érdekében olyan futófelületi mintázatot fejlesztett ki, amely optimális érintkezést biztosít a pótkocsi és az útfelület között. A Conti EcoPlus HT3 négy hosszanti árokkal rendelkezik, melyekhez több, keresztirányú árok csatlakozik. A 385/55 R 22.5 méretben készülő gumiabroncsok gördülési ellenállása különösen kedvező, ugyanis 25 százalékkal alacsonyabb az előd modellhez képest. Mindennek köszönhetően a Conti EcoPlus HT3 „A” -besorolással rendelkezik az üzemanyag-fogyasztás tekintetében.
Harmadik generációs abroncsok pótkocsikra 1
Harmadik generációs abroncsok pótkocsikra 7


Piramisok a futófelületen
A felhasználási igényekhez igazodó mintázat a kamionok esetében igen nagy jelentőséggel bír. Annak érdekében, hogy a futófelület megfelelő stabilitást biztosítson a járművezető részére, az új Conti EcoPlus HT3 esetében a vízelvezető árkok alján háromszög alapú piramis támasztóprofilokat alakítottak ki. Ezen felül a zárt mintázat nagy érintkezési felületet biztosít, az összekapcsolt vállblokkok pedig az optimális kanyarodási stabilitásról gondoskodnak. A pótkocsik esetében ezeknek az összekapcsolt vállblokkok elsősorban kanyarodáskor van nagy szerepük.

A mérnökök az alacsony gördülési ellenállás megoldását a kétrétegű alapanyag-felépítésben találták meg. Az alsó párnaréteg az optimális érintkezési felületet biztosítja, míg a speciális alapanyagból készült, háromszög kialakítású öveket tartalmazó felső réteg csökkenti az abroncs felmelegedését, így a gördülési ellenállását is. A Conti EcoPlus HT3 gördülési zaja 69 decibel, amely a kategória egyik legcsendesebb modelljévé teszi. Az új EcoPlus HT3 egyedi kialakítású acélkarkasszal, peremrésszel és légnyomástartó AirKeep-résszel rendelkezik, amely jelentősen csökkentheti az üzemeltetési költséget.