Jól haladnak az idén először megrendezésre kerülő Orosz Nagydíj előkészületei Szocsiban, de néhány problémával is szembe kell nézniük a szervezőknek. Általánosan elmondható, hogy az orosz bürokrácia meglehetősen lassan működik, emellett külön problémákat okozhat, hogy a városban jelenleg is tart a téli olimpia, a paralimpia pedig még el sem kezdődött, így finoman szólva sem az F1 van fókuszban jelenleg.
A válságmenedzsernek szerződtetett, a korábban az Abu-Dzabiban található Yas Marina versenypályát gatyába rázott Richard Cregan szerint is vannak megoldásra váró problémák, de semmi nem állhat a verseny útjába. „Az a cél, hogy augusztus első hetében készen legyünk a pályával, és ez szerintem tartható” – mondta Cregan. „Szoros lesz, de megoldható.”
A célegyenes egyelőre nincs leaszfaltozva, a VIP-helyek még ablaktalanok, és mindenfelé építési törmeléket látni. Oleg Zabara promóter nemrég úgy fogalmazott, 91 százalékban készen van a pálya, az olimpia lecsengése után újra felpörög a munka.
„Jelenleg mindenki az olimpiára koncentrál, ami teljesen érthető” – folytatta Cregan. „Amint az olimpia véget ér, az F1-hez csoportosítják az erőforrásokat, ami jó dolog. De kihívások maradnak így is.”
Az olimpia rámutatott például, hogy Szocsiban rengeteg a kóbor kutya, amely F1-es szempontból, pláne egy utcai pályán nagyon veszélyes dolog. Egy kóbor kutya a pályára tévedve akár halálos balesetet is okozhat. „Ez egy teljesen elfogadhatatlan helyzet. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy elkerüljük az ilyen baleseteket, és egyáltalán, a kóbor kutyák ne jelentsenek semmilyen problémát.”
A kutyák már két helyszínen, Törökországban és Indiában is okoztak gondokat, hiába húztak fel a távol tartásukra komoly kerítéseket. „Azonnal feltűnt, hogy mennyi a kóbor kutya, rögtön fel is vettük a problémák listájára. Már beszéltünk az olimpia szervezőivel arról, ők hogyan oldották meg a kérdést. Mivel a pálya egy része utcai, a kerítések lerakása bizonyos helyeken problémás lehet.”
A téli olimpiára érkezve több újságíró is befejezetlen hotelekben kapott szállást, de Cregan szerint az F1-re ez nem lesz gond. „A bürokrácia komolyabb probléma, minden időbe telik, jó előre el kell intézni a papírmunkát. Pozitív dolog viszont, hogy mindenki nagyon akar dolgozni, mindenki magáénak érzi ezt a versenyt.” A pályabírókat az ausztrál motorsport szövetség képzi majd, a szervezők korábban a Magyar Nagydíjon is jártak tanulni.