A Cosworth a 2010-es F1-es idénynek még négy csapattal vágott neki, azonban a V8-as korszak végére már csak a Marussia használta a független brit gyártó erőforrásait, így a cég tavaly év végén távozott a sportágból.
Sokáig úgy lehetett tudni, hogy nem is készültek az új, 1,6 literes turbós V6-os szabványra, de nem olyan rég kiderült, hogy valójában megcsinálták a motort. A Cosworth egyértelműen szeretne beszállni a szintén turbós V6-osokat használó amerikai Indycarba, és ha akad partner, a Forma-1-es visszatérésre is nyitottak.
F1: Két motorgyártó lép be jövőre? 1
F1: Két motorgyártó lép be jövőre? 11


A cég ügyvezetője, Hal Reisiger az NBC Sportsnak azt mondta, csak azért ejtették a 2014-es  projektet, mert „nem volt olyan csapat, vagyis csapatok, amelyek hajlandóak voltak finanszírozni a fejlesztést”. Hozzátette azonban, hogy megfelelő érdeklődés esetén „mindenképpen” szívesen visszatérnének az F1-be. „Úgy gondolom, költséghatékony megoldást nyújthatunk a csapatoknak” – állította.
A holland F1Today.net egy „igen megbízható forrásra” hivatkozva egyenesen tényként ír a Cosworth jövő évi Forma-1-es visszatéréséről, de a megkeresésükre a cég nem kívánt érdemben reagálni.
Míg a Cosworth visszatérése egyelőre nyitott, a 2008 végén távozott Honda biztosan újra ott lesz a rajtrácson, a japán gyártó a McLaren félgyári partnereként száll majd be.
Pillanatnyilag a Honda és a Cosworth is bizakodhat, ugyanis ha a Renault V6-osai a szezon nagy részében olyan rosszak maradnak, mint az eddigi tesztek alapján tűnnek, nehéz elképzelni, hogy a partnereik 2015-nek is ugyanazzal az erőforrással akarnak majd nekifutni, de a blama miatt akár maga a francia gyártó is dönthet a visszavonulás mellett.