Sokan, még az olyan élcsapatok, mint a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes főnökei is arról beszélnek, hogy az idén új szabályok mellett, új, egyelőre problémás erőforrásokkal induló Forma-1-es idény kezdetén kulcsfontosságú lesz a megbízhatóság, aki a jövő hétvégi melbourne-i szezonnyitón célba tud érni, az már pontokra is számíthat.
Ez ugyan nagyon csábító teória a mezőny végi kiscsapatok számára, lassú, de biztos szereplés mellett az elején a „zavarosban halászva” szerezhetnek jó eredményeket, de a sereghajtó Caterham főnöke, Cyril Abiteboul szkeptikus, szerinte az F1 ennél pörgősebben működik.
„Azért legyünk óvatosak ezzel! Az F1-ben jellemző, hogy nagyon-nagyon gyorsan elő lehet állni egy közel tökéletes autóval. Itt nem a hibátlanság az alapkövetelmény, elég csak közelíteni” – utalt a tesztelés és a valódi verseny közötti különbségre. „Hasonló a légi közlekedéshez, nem lehet úgy kiküldeni egy repülőt, hogy majd kiderül, lezuhan-e vagy sem, szóval engem cseppet sem lepne meg, ha Melbourne-re drámaian javulna az autók megbízhatósága.”
A fentiekkel együtt azért Abiteboul is kaotikus, kiszámíthatatlan hétvégét vár az Ausztrál Nagydíjtól.
„Azt gondolom, hogy a futam tényleg furcsa lesz. A versenyt nem lehet előre kitesztelni. Persze, lehet versenyszimulációt végezni, de ott csak az óra az ellenfél, és senki más. Amíg nem kell kiállni a többi autó ellen, nem fogjuk pontosan látni hogy is néz ki a valóságban az egész, milyen mértékben kell spórolni az üzemanyaggal.”
„Szóval úgy gondolom, hogy a megbízhatóság jelentősen javul majd, de a verseny alakulása azért így is elég szélsőséges lehet.”
Az egyelőre nagyon lassú Caterham számára döntő lesz a 2014-es év, ugyanis az alapító-tulajdonos, Tony Fernandes korábban kijelentette, hogy érdemi előrelépés híján lefújhatja az F1-es projektet. A leafieldiek számára aggasztó lehet, hogy az idén már Ferrari-motort használó korábbi fő ellenfél, a Marussia a tesztek alapján nagyot ugrott előre, talán már a középmezőnyben lesz.