A Suzuki a temérdek ismert modell mellett – még az ezeréves Jimny is kint van – egy újdonságot hozott csak Genfbe. Egy négykerekű bevásárlókocsit, az indiai gyárból. A Celerio biztos nagyon olcsó lesz, de már eleve öregnek született.

a videó a hirdetés után indul

A kisautót valószínűleg elődjéhez, az Altóhoz hasonló érdektelenség fogadja majd Európában. Hiába kapta meg a Splash műszerfalát, közben lépett egyet előre a világ, és érintőképernyő, automata klíma (de legalábbis ezek opciója) nélkül egy kisautó Európában már nem lehet korszerű.

Nehéz mosolygás nélkül megállni, amikor ilyet olvas az ember a gyári sajtóanyagban: „Dynamic Body”, „Roomy Cabin”, „Fine Quality”; dinamikus karosszéria, tágas utastér, finom minőség. Na mondjuk a tágas utasteret megvettem.

1000-es háromhengeres motor morog benne

Elöl tágas, viszonylag nagy autó a Celerio

Elöl tágas, viszonylag nagy autó a Celerio

254 literes csomagterével a nagyon minik között kategóriaelső a kocsi, ami talán a Suzukinak kínosabb lehet, hogy ez az érték majd’ negyedével nagyobb a Swifténél is, ami elvileg sokkal komolyabb autó. Elöl tényleg kifejezetten tágas a kocsi, pont annyira, mint az új Aygo, C1, 108. Érdekes viszont, hogy a gyári adatok között se tömeg-, se menetteljesítmény-adatokat nem közöl a gyártó. Vajon miért?
Műszaki adatok
Motoradatok
Lökettérfogat (ccm) 998
Furat x löket (mm) 73 X 79,5
Hengerek / szelepek száma 3/12
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 50(68)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 90/3500
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) nincs adat
Végsebesség (km/h) nincs adat
CO2-emisszió
l/100 km, stop-start rendszerrel 85
l/100 km, stop-start nélkül, kézi váltóval 99
stop-start nélkül, automatával 99
Méretek
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3600/1600/1530
Tengelytáv (mm) 2425
Csomagtér (liter) 254
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) nincs adat
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 35
Gumiméret 0/0 R0

A magyar Ferrarit látta már? Kattintson a fotóra!

Beültünk az új Suzukiba 32