Régóta folyik már a vita autóbuzi körökben, hogy az idei Év autója címet vajon melyik jelölt viszi el. A legtöbb ilyen beszélgetés oda futott ki, hogy vagy a Tesla Model S nyer, mert annyira érdekes, újszerű, ugyanakkor ez az első villanyautó, ami igazán komolyan vehető hatótávot ígér. Vagy a BMW i3, mert ez az első karbonkarosszériás nagyszériás autó, belső kialakítása jól kihasználja az elektromos hajtáslánc lehetőségeit, ráadásul a BMW olyan komoly szolgáltatásokat ad hozzá (pl. otthoni gyorstöltő és napelemes töltő felszerelése, csereautó biztosítása hosszabb utakra), amelyek vonzó alternatívává teszik a villanyautót akár egyautós háztartások számára is.
És még időnként felmerült a Mercedes S-osztály, amelyről maga a gyártó állítja, hogy a világ legjobb autója, márpedig ők csak tudják. Szmájli.De hogy a Peugeot nyerjen, arra nem számítottunk. Nem rossz autó, sőt; igazán remek alsó-középkategóriás modell, tőle még az A3 sincs messze – írtuk róla. Akár kombi karosszériával is megrendelhető, sok jó motor van hozzá. De tavaly pont egy ilyen kocsi nyert, a Golf, amely minden összehasonlításban jobb (és persze drágább) kompakt modell. Teszteltük tavaly nemegyszer a 308-ast, de sosem gondoltunk rá, hogy ő lesz a győztes. Nagyjából mindenki ilyen jellegű értetlenséggel fogadta a hírt a szakmában, mint e sorok írója az alábbi videón:
Gajdán Miklós, társlapunk, az AutóMagazin főszerkesztője, az Európai Év Autója díj zsűrijének egyik magyar tagja viszont teljesen érthetően magyarázta el, miért volt szinte törvényszerű, hogy a 308-as vigye el a pálmát. A szervezet szabályrendszere szerint nem a 308-as mostani győzelme a fura, hanem a korábbi egzotikus modellek díjazása volt az. Sem a Nissan Leaf, sem az Opel Ampera, sem a Toyota Prius győzelme nem volt igazán logikus a szabályok szerint, viszont annak idején még elég nagy truváj volt az alternatív hajtásrendszer ahhoz, hogy háttérbe szorítsa a többi szempontot:
Ezek után már csak egy kérdésünk lehet. Kedves Olvasó, szerinted megérdemelten nyert a Peugeot?