1987-ben a Volvo 480, 1997-ben a Mercedes-Benz A-osztály, 2000-ben a Jaguar X-Type szakított egy dogmával, miszerint egy Volvo, Mercedes-Benz vagy Jaguar csak a hátsó kerekeit hajthatja (de legfeljebb mind a négyet). A BMW sokkal tovább kitartott a konkurenseknél, ők most Genfben mutatták be első újkori szériaautójukat elsőkerék-hajtással.

Ha B-osztály kell, de a BMW-től

A 2 Active Tourer világpremierjén nem hasadt meg az ég, nem ment el a hangosítás és nem omlott ránk a csarnok, hiszen a BMW semmi mást nem csinált, mint egy családi autót a Mercedes-Benz B-osztály mintájára. A Kecskeméten és Rastattban gyártott egyterű a 2-es Active Tourer legfőbb ellenlábasa.
 

Megjött az első elöl hajtó BMW, de a genfi csarnokok nem omlottak össze. Az egyterű mellett a BMW bemutatta a hármas legszebb és igazán praktikus változatát: a 4-es Gran Coupét

Telt ház volt a BMW-nél az elsőkerekes egyterű bemutatóján

Telt ház volt a BMW-nél az elsőkerekes egyterű bemutatóján

Ahhoz képest, hogy egy elöl hajtó, háromhengeres motorral is kapható egyterűről van szó, Norbert Reithofer, a BMW igazgatótanácsának elnöke annyival intézte el a hajtásképletet, hogy egy BMW-t mindig jó vezetni, függetlenül attól, hogy hátul hajt, elöl, vagy mind a négy kerekével.

Három henger az orrban

A kiállított autó a 218d volt, amely a kétliteres dízelmotor 150 lóerős, 330 Nm nyomatékú változatát takarja. Érdekesebb a 218i, amely mögött az ezerötös, háromhengeres benzines rejlik. Feltöltéssel a motor 136 lóerős, 220 Nm forgatónyomatékkal.  Kapható lesz a 225i 231 lóerővel, később pedig jön a 220i, a 216d és a 220d. Összkerékhajtás a legerősebb dízel és benzines motorhoz rendelhető, az automatikus váltó marad nyolcfokozatú.

Norbert Reithofer, a BMW elnöke annyival intézte el a hajtásképletet, hogy egy BMW-t mindig jó vezetni, bárhol is hajt

Norbert Reithofer, a BMW elnöke annyival intézte el a hajtásképletet, hogy egy BMW-t mindig jó vezetni, bárhol is hajt

A sokadik generációs egyterűket gyártó Citroën és Renault adhatna pár ötletet a BMW-nek, de a belső tér tágas, világos és praktikus. A hátsó ülések a 40:20:40 arányú támlaosztás mellett az üléspad tologatásával variálhatók. Felárért itt is lehajtható az utasülés támlája, így 2,4 méteres lapra szerelt bútor, csónak vagy bármi más is elfér.
Nem számít, hogy hol hajt a BMW? 47

Magyarországon ősszel jelenik meg az új padlólemezre épülő autó. Ugyanazt az elsőkerék-hajtásos alkatrészkészletet használja, amit a szomszédos standon kiállított új MINI, de hosszabb tengelytávval és jóval nagyobb, 4342 milliméteres hosszal. Nagyjából két év múlva az ötszemélyes mellett piacra léphet hosszított karosszériával és két pluszüléssel a csomagtartóban.

F36: az ötajtós kupé

Nem ilyen korszakalkotó, cserébe gyönyörű a BMW másik újdonsága. Az F36 az ínyencek 3-asa. A 4-es Gran Coupé Motortól függően nagyjából 1,8-2,2 millió forinttal drágább a 3-asnál, ami persze meredek, de a gyár híres az öntörvényű árazásról. Az autó legérdekesebb vonása a ferdehátú kialakítás: bár lépcsőshátúnak tűnik, csomagtérajtaja együtt nyílik a hátsó szélvédővel!

Ötajtós felépítését látva végképp nem értjük, ki vesz majd karfiolos combú 3-as GT-t, de a gyári piackutatók ezt bizonyára időben kimatekozták.

Nem számít, hogy hol hajt a BMW? 48

A piaci bevezetéskor ötféle motorral kapható a BMW 4 Gran Coupé. A csúcson a 435i háromliteres, soros hathengerese áll 306 lóerővel, 8,1 literes átlagfogyasztással és 14 775 000 forintos listaáron. Alatta a 428i (245 LE, 6,6 l/100 km) és a 11 milliós 420i (184 LE, 6,4 l/100 km) áll.

Ötajtós a 4-es Gran Coupé, ami sokat javít a csomagtér pakolhatóságán

Ötajtós a 4-es Gran Coupé, ami sokat javít a csomagtér pakolhatóságán

Dízelből kétféle kapható, a 184 lóerős BMW 420d Gran Coupé 4,7, a 143 lóerős 418d 4,5 litert fogyaszt százon. Mindegyik motorhoz kérhető nyolcfokozatú automata váltó normál vagy sportos hangolással (utóbbi a kormányra szerelt váltófüleket is kap); xDrive összkerékhajtás egyelőre a 428i és a 420d modellekhez rendelhető.