A címvédő Red Bull számára siralmasan alakult a 2014-es téli tesztszezon, az autó alig futott, mind a kasztnival, mint a Renault 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásával folyamatos gondok voltak. Bár a külső szemlélők szerint az RB10 alapjában gyors lehet majd, ha végül kijavítják a hibákat, a csapatnál egyelőre nem sokat várnak a jövő hétvégi szezonnyitótól, az Ausztrál Nagydíjtól.
F1: Éjt nappallá téve dolgozik a Red Bull 1
F1: Éjt nappallá téve dolgozik a Red Bull 7


„Jelenleg nincs meg a tempónk ahhoz, hogy versenybe szálljunk Mercedes-motoros csapatokkal, de majd meglátjuk Melbourne-ben. Ott derül majd ki, valójában mekkora kihívás is vár ránk. Egyelőre még a kezdőpontot sem ismerjük, így lehetetlen most, egy héttel a futam előtt bármit is mondni. Azonban bízom a csapatban és a Renault-ban, szerintem menni fog. A cél a mielőbbi felzárkózás” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.
„Nagyszerű sikereink voltak az elmúlt öt évben, és igazán tehetséges stábunk van. Ugyanezek az emberek tervezték az idei autót is – azért nem lehet egyik pillanatról a másikra elhülyülni. Borzasztóan elszántak vagyunk, elképesztő, hogy milyen keményen dolgozunk. Emberfeletti erőfeszítéseket végzünk, hogy kijavítsuk a problémákat, és hogy a lehető legjobb formában érkezzünk Melbourne-be és onnan tovább tudjunk építkezni. A Forma-1-es idény pedig inkább maraton, mint sprint.”
F1: Éjt nappallá téve dolgozik a Red Bull 8


Horner szavait a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is megerősítette, az osztrák szakember 18 órás műszakokat említett.
„A méréseink szerint a Bahreinbe (később) vitt új alkatrészeink az elvárások szerint működtek, az autó javult tőlük. Azért nem látszott igazán a pályán, mert a motorvezérlés gondjai elfedték. Nagyon sok dolgunk van még a Renault-val, főképp a szoftverért felelős srácoknak, akik már 18 órás műszakokban robotolnak. De ha győzni tudunk együtt, akkor dolgozni is tudnunk kell együtt.”