Simson! A KGST piac kétkerekű csodája, ami sokak számára jelentett, és jelent ma is belépőt a motorozás világába. mert minden srác életében eljön az idő, amikor a stratégiai testrészekben felgyülemlett férfihormon felébreszti a száguldás iránti vágyat. Ekkor már kevés a bringa, és a falu széli lejtő. Motor hajtotta gép kell, és nem holmi banyataligákkal versengő, pedálos förmedvény.
Ebben a korban pedig állandóan ott ül a bal vállon a kíváncsiság ördöge. Vajon mit bír a Szimó? Mekkorát lehet vele ugratni, megy-e a gumiégetés? Hány emberrel indul még el, és vajon felállhatok az ülésre menet közben? Kínzó kérdések, amire a Youtube videótengerében halásztuk a válaszokat.
5. Gumifüstölés. Ha már a csúcson jársz, és megtettél mindent a teljesítménynövelés érdekében, akkor sima liba. A rezós pufóval, tirisztoros gyújtással, nagyobb fúvókákkal felvértezett karbival, no meg művészien reszelt leömlőkkel, esetleg növelt köbcentivel ez nem kihívás.
4. Ugratás. Ez már más tészta, a Simson alapját képező váz nem nagy barátja a repülésnek. Vagyis a repülést bírja, inkább a földre érkezést nem szereti. Mindegy, ennek ellenére, van aki próbálkozik a dologgal, kisebb, nagyobb sikerrel.
3. Egykerék! Lásd gumifüstölés, a feltételek ugyanazok, a kivitelezéshez több ügyesség kell, de megoldható.
2. Küszködni a beindítással. Bizony, ha nem kapja meg a törődést, a jó öreg Simson kegyetlen szerető, és büntet. Rúghatjuk, tolhatjuk egész nap, vagy az első műhelyig, vagy ízlés szerint, az első bontóig.
1. Nekivágni a világnak. Ez a legmerészebb kaland, valószínűleg még a tervezők fejében sem fordult meg, hogy ezekkel a gépekkel valaki tovább merészkedik a szomszéd település határánál. Ennek ellenére akadnak fanatikus Simson imádók, akik akár több ezer kilométert is letekernek két ütemmel csattogva.