Ha egyszer visszavonul, Roland Gumpertnek lesz mit mesélnie unokáinak: miután összesen négy WRC világbajnoki címhez segítette az Audit, saját vállalkozásba fogott, és megépítette a Gumpert Apollót, a világ máig egyik leggyorsabb szupersportkocsiját. Tavaly nyáron úgy tűnt, lehúzza a redőnyt a cég, de most visszatért, méghozzá nem is akármivel – bár hogy pontosan mivel, azt nehéz volna megmondani. 

Az Explosion leginkább a nyolcvanas évek japán sportkocsijainak receptjét követi: egy jellegtelen, épp hogy nem csúf karosszériába rejtették a félelmetes menetteljesítményeket ígérő technológiát. 
Padlógázzal a túlvilágról 1
Padlógázzal a túlvilágról 13
Az Explosion csővázra szerelt, üvegszál-erősítésű karosszérialemezei alatt egy végletekig tuningolt, kétliteres (vélhetően Auditól származó) turbómotor dolgozik: ennek 530 Nm nyomatéka mind a négy keréken át jut az aszfaltra; a gyártó állítása szerint az Apollóhoz mérhető, három másodpercen belüli gyorsulással számolhatunk 100 km/órára. A motor 420 LE teljesítménye sem megy veszendőbe: legalább 300 km/óra végsebességről szól a manufaktúra által kiadott sajtóközlemény. 
Ha ez nem volna elegendő, később állítólag lesz egy Explosion S modell is, 503 lóerővel és 625 Nm nyomatékkal. 
Hogy mindez igaz vagy csak porhintés, hamarosan kiderülhet: a kétüléses Explosion 105 ezer eurótól (32,5 millió Ft) megrendelhető.
Padlógázzal a túlvilágról 14